Diş TeLLeRiNiN TeMiZLiGiiii

Dis tellerimden yazmadim bir süredir.
Onlarda artik yasantimin bir parcasi ama degil mi :)
Kizim icin normal gözüküyorlar henüz, tel var diye hic oraya odaklanmiyor.
Beni hep böyle zannediyor sanirim :)
Teller tam yerleseli en son fotograf cekinmeye gittim ve 15 gündür cit cikmiyor doktorumdan, cagiririm ben seni demisti, unuttu mu ne:)
Birde bazen aklima acaba bunlar süreyi mi uzatmaya calisiyorlar diye geliyor. Vakit gectikce parayi fazla ödeyecegim nasilsa.

Ben tellerimi artik biraz daha gerdirsinler istiyorum cünkü cok gevsekmis gibi yani düzeldi bayagi ama durakladi gibi. Insallah yanlis düsünüyorumdur.

Dis teli varken en önemli konuda temizlikleri.
Yani önceden 3 dk. fircalamayi cok gören ben, artik 10 dk. ugrasmak zorunda kaliyorum.
Niye derseniz?
Dis teli olunca yemek artiklari daha cok birikiyor tel aralarinda..vs.
Bunlari önce normal fircaliyorum iyice, sonra kücük interdental bir fircayla aralarini temizliyorum. Daha sonrada dis ipiyle dis aralari, tellerin ulasilmayan aralari ..vs. temizleniyor.
Bunlari ilk basta düzenli yapiyordum ama artik uyku bastiginda mesela, dis ipi kullanmiyorum ve diger asamalarida hizli geciyorum:)

Braketlerle artik herseyi yiyorum ben.
Ama tabiki bazi seylere özen göstermek gerekiyor. Mesela cok asiri sert ve cok yapiskan seyler yememekte fayda var. Hem bu yapiskan tatli seyler aralara kacip birde iyi temizlenmezse cürüge yol acabilir.
Bunun yanisira asitli icilmemesi iyi diye duymustum ki zaten ben asitli icecek kullanmiyorum pek, ayda yilda bir o da biri ikram ettiyse.

Ev disinda yemek yenilecekse, yemekten sonra insan agzini acmamaya özen gösteriyor, sanki marul yahut herhangi birsey varmis gibi tel aralarinda. O yüzden yemeklerden sonra hemen lavaboda kontrol etme durumu olabiliyor! Hatta yaninda o minik interdental fircalardan tasimakta fayda var.

Tel taktirali ne kadar oldu hic bilmiyorum, düzelme bayagi oluyor bakalim...
Günleri saymiyorum öyle, zaman elbet gelir gecer diyorum. Zaten yasam öyle kisaymis gibi ki bazen, su gibi geciyor sanki!

Tüm dis teli takanlara güzel, saglikli dislerine kavusmalarini diliyorum, ayrica bol sabirlar...

Not: Bu arada bunlari yazarken kaptirmis elma yiyordum, sonra bir farkettimki dis telim yamulmus gibiydi ve bir tarafindan cikacakmis az kalsin! Hemen elimle düzelttim:)
Tel ciksaydi yarin doktor yolu gözükecek ve o tel braketlerden cikarilip yeni gecirilecekti eminim tüm üst dislere.
Bir dahakine dikkat edeyim bari yazarken kendi nazarim degdi :D :D

1 Yorum

Adsız
16/8/08

benim dişlerim düzgün ama çene yapım biraz bozuk öne azcık fazla kaymış yani sen maşallah tellerinle barışıksın ben korkuyorum tel taktırmaya en kötüsü abim bir diş hekimi!..:-))
-amine-

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top