0

KiZiM artik BeBeK DeGiL:)

Sabah 1 çay bardağı süt veya meyve suyu ( evde yapılmış, taze )
1 kibrit kutusu peynir veya 1 yumurta ( haftada iki kez )
1 tatlı kaşığı yağ veya 5 adet çekirdeği çıkarılmış zeytin
2 - 3 tatlı kaşığı reçel, bal veya pekmez
1 orta dilim ekmek, domates
Ara 1 porsiyon meyve
Öğle 1 köfte kadar haşlama veya ızgara et, tavuk, balık veya sebzeli köfte,
kıymalı kabak dolması, kuru baklagil yemekleri
4 yemek kaşığı sebze yemeği
3 - 4 yemek kaşığı pilav veya makarna 1 çay bardağı yoğurt veya süt
İkindi 1 çay bardağı meyve suyu veya 1 çay bardağı süt, (sabahki sütün yerine )
4 - 5 adet bisküvi veya 1 dilim ekmek
Akşam 1 kase çorba ( mercimek tarhana, yayla )
4 yemek kaşığı sebze yemeği 1 çay bardağı yoğurt
Bu yazidakiler 2 yas cocuk icin örnek bir günlük menü.
Bunu nette gördüm kizim icin birseyler okurken.

Birsey söyleyeyim mi ben böyle menülere falan uyamam. 3 ögün biz yemek yerken yiyor iste cocuk bizle, önemli olan ögünleri düzenli yemesi, yemeklerden önce ivir zivir yememesi...
Yani bu listeye bakipta ayy ben cocuguma bunlari yediremiyorum yahut bu sekil besleyemiyorum diye annelerin üzülmesine falan gerek yok demek istiyorum.
Hayat bu öylede böylede büyüyecek nasilsa, kasmayin kendinizi o kadar canim aaaa
(Amma rahat konusuyorum bugün bravo bana).

Gelelim kizima, neler mi yapiyor?
Artik kendini ifade eden, ne isteyip ne istemedigini bilen inatci mi inatci, güzel mi güzel, zeki afacan bir kiz oldu minik Dilanur, o artik bebek degil! 2 yasina girdikten sonra cocukluga adim atti, "kocamaaaan abba ooodum" diyor kendiside

Sabah uyandiginda basliyor konusmaya, kiz yeni uyandin dur hele...
Anlatacak seyleri her daim mevcuttur, ayni annesi gibi geveze bu kiz

Gecen "sen nasil uyandin kizim" diye sordum.
"Böööle uyandim ben bak" deyip yataktan kalkma hareketini yapiyo bana.

"Payamiz ooosun Piyatey'e gitceeeezz" der arada aklina gelince. Prater Lunapark oluyor bu arada.

Annesi gibi meyve yemeyi cok sever, onun meyve yiyisini seyretmek ayri bir zevk.
Bazen kendi kendine ninni-sarki uydurur; "benim anneem güjeeel, babaam güjeeel"
Birde masal uydurur; " biii vaaamis bi yokmuuuuus, karpuj jaman icindeeeeeee biiii kij vaaamiss" der ve sonrasinida kendi gecirdigi günü anlatir benim ona anlattigim gibi

2 yasina girdikten sonra doktor kontrolüne götürdüm kizimi. Doktordan korkardi önceleri, bende doktor aletleri olan oyuncak almistim, evde oynadik bayagi sonra doktora gitmeden söyledim ona, bak doktor böyle yapacak sana..vs.
Gayet güzel durdu, hafif korku olsada kendini tuttu. Eve gelincede anlatiyor doktorun neler yaptigini :)

Bazen ona karsi sabirsiz oldugumuz oluyor, inatci bir cocuk zor ve sabir istiyor.
Doktora sordugumda bu konuyu, siz sakince gerekeni hep anlatmalisiniz ona o hircin inatci oldugu anlar özellikle, eninde sonunda anlayacaktir dedi.

2 yasindan itibaren yaptigimiz birsey daha varki o da, emzigi gündüz emmiyor artik!
Kizim sen artik büyüdün dedim iyice anlattim ona, gece yine emeceksin ama dedim ve " gece cook emcem" dedi ilk gün. Az ister gibi oldu bir iki kez ama anlatinca ben gene güzelce beklemeye koyuldu geceyi:)

Bir Türk Kanalimiz var evde o da TRT Int.
Kizimda 17'de 'Benimle Oynar misin' ardindanda ' Elma Kurdu' na bakiyor firsat oldukca.
Elma kurdunu cok seviyor özellikle, ismi Nam Nam:)
Kizima ahh elma kurdum benim dedim bir kez, baska bir zaman ona sordugumda " sen benim neyimsin?" " Eeeemaa kuyduuu" dedi:) Elma yemeyide cok seviyor zaten:)
Son olarak Nam Nam'in gezinirken mirildandigi sarkiyla kapatiyorum:

Lay la la laaa ciki ciki lala la laaaa ciki ciki

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top