17

Demir lazim bana!

Gittim ve beni kan testine gönderdi, sonucu alinca gene gittim ve demir eksikligi var dedi.
Normal demir seviyesi 37 - 145 arasinda olmaliymis benimki 29 cikti.
Demir hapi kullanmaya basladim günde bir tane ve C vitaminli bir siviyla almak demir emilimini artirirmis, bende portakal suyuyla iciyorum.
Ayrica ac karnina icilecek yarim saat ardindan birsey yenilebilir.

Demir eksikligi ilerleyince kansizliga yol acarmis.
Ayrica demir eksikligi kisilerde yorgunluk, bas dönmeleri, sindirim sistemi bozuklugu, istahsizlik, kisa nefes alip verme gibi rahatsizliklar görülürmüs.
Bunlardan yorgunluk hissi ve istahsizlik var bendede.

Nasil demir alabiliriz derseniz eger;

Doktor bana bol kirmizi et önerdi. Ayrica karaciger, balik, brokoli, domates de iyiymis demir eksikligine. Demir iceren gidalarla C Vitaminini unutmayalim. Yani bunlardan yiyorsak yaninda mesela maydanoz ( C vitamini iceriyor ), yahut kiwi, portakal...vs. yiyebiliriz.

Sac dökülmesi olan kisiler artik önce demir eksikligi var mi ona baktirsinlar!
Yani tek sac icin degil günlük yasantiyi etkileyecek sekilde etkileri var.

1 ay hap icip gene giderim doktora, saglik önemli!

Hasta olup aci cekenlere Allah sifa versin!

Aksam Tv'de bir kadin anlatiyorduda " kadin ameliyat olurken narkoz vermisler bayilmis gibi olmus ama kadin 2 dk. icinde geri ayinmis.
Olay burada basliyor, narkozun etkisinde parmagini, göz kapaklarini kimildatamiyor tabiki, yani doktorlar uyuyor saniyor. Kadin karni kesilirken o aciyi hissetmis ve ameliyat boyunca her aciyi hissetmis ama birsey yapamamis, elinden birsey gelmemis cünkü, vücut ölü gibi.
Düsünsenize bu durumda o aciyi cekmek zorunda olmayi...

Bayagi bir aci verici olsa gerek dedim ve etkilendim yani.

Önce saglik!

17 comments

Adsız
4/9/08

bu saydıklarının hepsi bende de mevcut canım.Saç dökülmesi,kronik baş dönmesi ve yorgunluk.Gitmeyi düşünüyorum bende.sağlık bu ijmale gelmez..sevgiler.

bol demirli günler diliyorum sana
umarım normal seviyesine çıkar seviyesi,
hasta olmadan sağlığın değerini bilmek lazım
sağlıklı günler diliyorum

4/9/08

gecmis olsunnn canım demır almak ıcın ıspanagı yogurtsuz yıyın derler :)

KOYU RENKLİ MEYVELERİ DE BOL BOL TÜKETEBİLİRSİN. BÖĞÜRTELN,KURU ÜZÜM GİBİ AMA EN ÖNEMLİSİ KIRMIZI ETTİR.
ALLAH SAĞLIK VERSİN CNM

Adsız
4/9/08

bende de kansızlık var ve acaip saçlarım dökülüyor ama ben hep ilaçlarımı içmeyi unutuyorum :) ama saç dökülmesi için herşeyi denedim bioxcin falan... en etkili olanı heads&shoulders ın şampuanı oldu bence deneyin... Geçmiş olsun :)

slm canım çok geçmiş olsun. anlattığın olay tüylerimi uçuşa geçirdi yaw. ne kadar dehşetli bi acı yaşanmıştır kimbilir:(
söylediklerine bakılırsa kesin bende de demir eksikliği var. iştahsızlık hariç:) bütün belirtiler bende de var. ki kızkardeşimde de çıkmıştı. hele halsizlik. bakmayın gezdiğime benim:) her an ayağım kolum ağrır, gezerken daha katlanıyorum o kadar:) benim de biran evvel bir doktora görünmem şart oldu. sağol hatırlattığın için .

kelebeğim, saçlarım da az da olsa dökülme var, çok güneşe ve denize bağlamıştım , bak aklıma getirdin bi kan testi yaptırayım. Sağlıklar diliyorum sana, sevgiyle

evettttt önce sağlık yaaw benimde saçım çok dökülüyoo ama bende kansızlık var yoksa demir eksikliğide mi var??

ALLAHIMMM
:)

valla o kadının yerinde olmayı hiççççççç istemezdimm :(

Öfff ne kadar kötü olmuş o kadına! Bunu bir zaman daha duymuştum. Aslında doktorlar kontrol etmeliler narkoz etkisini gösterdi mi göstermedi mi? Korkunc birşey. Rabbim kimsenin saglıgını elinden almasın. En büyük servetimiz o. Ah birde degerini bilsek!

Benim görümcemde de demir eksikligi ve kansızlık var. Oruç bile tutamadı. Bir ara hastaneye kaldırmışlar. Çok kötü bişey. Ama Ceyda dikkat et. Kırmızı et çok ye, portakal özellikle brokolin :)

Adsız
4/9/08

geçmiş olsun ablacım inşallah kansızlığık boyutuna varmadan birşeyciğin kalmaz çünkü o da çok öenmli bir sorun benim ailmede çok var kansız çok zorluk yaşıyorlar :/ sonda bahsettiğin olaya no comment hayal bile edemiyorum Allah korusun.

4/9/08

geçmiş olsun ablam sağlık gibisi yok açık ve net bir kez daha yaşayarak öğrendim...

Adsız
4/9/08

geçmiş olsun Ceyda ablish :)

merhabaaalar
ben de doğuma girerken anestezi filmini hatırlamış ve ebeye sormuştum olabilir mi böyle bir şey diye, imkansız demişti. rahatlamamıştım gerçi söylediğiyle, o korkuyla girmiştim ameliyata berbat bir duyguydu demek gerçekten olabiliyormuş
acaba bir kez olmayan birisine ikinci bir ameliyatta olabilir mi merka ettim şimdi :P
saç dökülmesi bende de var bir çocuk doktoru emzirdiğin için dedi ve o da hamilelikte kullandığım demir hapına devam etmemi tavsiye etti

İnşallah vitaminin faydası olur, kansızlık çoğu bayanın sorunu ne yapacaksak. Önce sağlık gerçekten.

Adsız
5/9/08

ayy o kadının yerinde olmak istemezdim doğrusu :/ kabir azabı çekmiş resmen yahu.. Allah işlediği günahlar varsa onları affetsin inşallah çektiği azabın karşılığına.

Sana da çok geçmiş olsun canım Allah'tan araştırmayı seven birisin demir eksikliğine nelerin iyi geleceğini hemen bulmuşsun Google sağolsun sağlık konularında bire bir benimde çok işime yarıyor :)

Ben de baktırdım arada bir test yaptırıyorum demir normal çıktı ama her an düşebilirmiş, o yüzden bol bol proteine (et, süt, yoğurt, yumurta vs.) hayvansal gıdalara ağırlık vermelisin demişti doktor.

Öpüyorum canım, hayırlı cumalar..

Geçmi$ olsun ablaaa :)
Benim de saçlarim dökülüo :( kesin bende de demir eksikligi var, ama ben hiç yemek yemiyorum sayilir, bende her$ey eksik galiba :'( ama napim yiyemiyorum yaaa, hele ki $u son bir aydir agzima dogru dürüst bi$ey girmemi$tir, imdat anoreksik olmak istemiyorum :( doktora da gitmek istemiyorum, nedendir bilmem hastaneye falan gitmeyi hiç sevmiyorum :(

Kesinlikle, sağlık gibisi yok, bunu her gün bir kere daha görüyor ve anlıyorum...
Geçmiş olsun, acil şifalar!

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top