12

Insana Dair, ilginc...


Okudugum kitap ve dergilerden ögrendiklerimi not almaya devam ediyorum ki benim gibi yeni duyacaklar olacaktir elbet. Madde seklinde yazayim;

* Bebekken 270'den fazla kemigimiz varken, büyüdükce bunlarin bazisi kaynasir ve sadece 206 kemikle kaliriz.

* Normal bir insan vücudunda bulunan elektrik 25 wattlik lambayi dakikalarca yakabilir.

* Esmerlerde 120 bin, sarisinlarda 140 bin adet sac teli vardir.

* Tirnaklarimiz yilda 3,75 m. uzar, el tirnaklari ayaklarinkinden 4 kat daha cabuk uzar.

* Cocuklar bahar aylarinda daha fazla büyürler.

* Bir tel insan saci 3 kg. agirligi kaldirabilecek esnekliktedir.

* Ileri dogru adim atildiginda insan vücudundaki 54 kas harekete geciyor.

* Insanin kalca kemigi betondan daha saglam.

* Hapsirma aninda kalp dahil bütün vücut fonksiyonlari bir an icin duruyor.(Cok ilginc)

* Insan vücudunda en güclü kas dilde.

* Sabahlari yenilen bir elma, kahveden daha fazla uyku acar! ( En ilgimi ceken madde bu ve elmayi cok severim )

Maddeler belkide hic dikkat etmedigimiz ayrintilarda gizli olan seylerdi.

Ama hayatta öyle ayrintilar varki sasirilacak, galiba bazen kendimizi kenara cekip bu pencereden bakip bunlari iyi gözlemleyebiliriz, yoksa icinde bulununca herseye distan bakiyoruz sadece.

Farkina varamadiklarimizda gizli olan cok seyler var anlayana...

12 comments

Adsız
2/9/08

bir kısmını bilsek de bilmediğimiz çok şey var bu sıraladığın maddelerde bile.Yani hayat ayrıntılarda saklı.Düşünemeyeceğimiz süprizler sunmuş Allah bize.Önemli olan bunları keşfedebilmek.Bunun için de sürekli okuyup,araştırıp,öğrenmek gerek.öğrenmenin bu nedenle yaşı yok :)

güzel bilgiler, paylaşımın için sağol ...

ne çok bilmediğimiz şeyler varmış :)
ramaznın hayırlı olsun canım öptüm

Vayb be neler ögrendim. Güzeldi, sagol.

Adsız
2/9/08

"Hapşırmak yarı ölmetir" nerden duymuştum ben bu lafı? Tüm vücut sistemi kendini bloke ettiği için böyle sanırım. Ve yine sanırım ki bu yüzden hapşururken gözleri açık tutamıyoruz...

Adsız
2/9/08

gerçekten ilginç :)
bendeki elektrik miktarı normal insanlardan da biraz fazla sanırım sulardan bile elektrik çarpıyor benim elimi yahu :/

merhabalar
gerçekten güzel bilgiler
teşekkürler
sevgiler

2/9/08

iyikide paylaşamadan geçememişsin diyim ben kendi adıma:) bende böyle ilginç gelen yerlerini not alrım okuduğum yerlerden,şimdi bu senin yazdıklarınıda okuyunca çok heyecanlandım çünkü bi çoğunu bilmiyormuşum ve ilk kez okumak heyecan verici bişii oldu:)
kocaman öpüyorum seni ve biricik minik kelebeğini:D

Adsız
2/9/08

Değişikmiş,ben sadece hapşırma anında tüm fonksiyonların anlık durduğunu biliyordum diğerlerini de öğrenmiş olduk :)

2/9/08

uvvvv ilginçççç ... hepside hapşurmayı biliyodumda diğerlerini hiç duymamıştım , yalnız şu saç mevzusunu test edecem , bu arada hayırlı ramazanlar kelebekgibim :)

bi kaç tanesini biliyodum ama sana bişey anlatmak istiyorum ceyda ablacım bu hapşırınca bütün vücut fonksiyonlarının durma olayını yıllardır biliyodum yazın gittiğim bi kuran kursunda hoca bize hapşırınca elhamdülillah dememiz gerektiğini söylemişti neden olduğunu çok merak ettim annemde bana hapşırdıktan sonra her yerinin sağlam olduğunu görüp ALLAH a şükrederiz,o yüzden elhamdülillah deriz demişti o günden bugüne sürekli her hağşurduğumda "elhamdülillah"derim...

belki biliyosundur ama b,lmesende öğrenmiş ol çokkkkkkk fazla sevabı var :)

2/9/08

mrb ceyda .sayfama siyarette bulunmuşsun tşkler ama benim bi de siyah olan blogum var senin sevmediğin türden :D
www.servettetik.com/blog
burası :D

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top