12

ALaMaNCa :)

Almanca kursum basladi.

Sabah kalkiyorum, kizimla giyinip süslenip püslendikten sonra :P azcik ne atistirabilirsek yiyoruz ve dogru kre$e.

Kizim orada kahvaltiya yetisiyor, saat 9 da kahvalti ve genelde 9'dan sonra getirmeyin diye rica ediyorlar!
Bende kizimi 9'da birakinca 9 bucukta baslayan kursumada yetisiyorum zaten.

12 bucukta bitiyor ve cuma,cmrts ve pazar haric.
Ögretmen iyi ama cok felsefik konusuyor :)
Yani bir kelimenin ailesini, kökünü neden cümlenin icinde o konumda oldugunu..vs. bayagi ince elekten geciriyor.
Onun istedigi siradan alistirmalar yapip edip ögrenmek degilde, bu isin felsefesini kavramak ve mantik olarak isi ele almak.
Yani cümledeki bir kelimenin konumunu yahut sonundaki baglacin neden gerektigini..vs. kuralimsi degilde kavramamizi saglamak istiyor.
Birde hosuma giden, derste aktif tutuyor bizi, yani aniden herhangi birine soru sorabiliyor konustuguyla ilgili yahut siniftan birinin kurdugu cümle neydi diye tekrarlattiriyor.
Benim gittigim B1+ basamagi, birde B2 var sonra C1 ve C2 sanirim bunlari anlayinca gecince zaten bayagi güzel almancaya sahipsin demektir.
Sinifta cogu bayan. Afganistanli, Bulgaristanli, Japon, Filipinli..vs. cesitli ülkelerden arkadaslar var. Hepside cana yakin bos vakitlerde sohbet ediyoruz.

Almanca konusunda pek yazi yazmadim, aslinda almancaya meraki olan varsa baslangic icin birseyler yazabilirim daha sonra :)

Ee ne demisler bir dil bir insan!

Bu arada aklima gelmisken bir link eklemek istiyorum Almanca ögrenmek isteyenler icin cok yardimci olacagini düsünüyorum.
Bende üyeyim buraya ve güzel bir Forum.

Birde Almanca biraz bilip pratik yapmak isteyenler icin bir Almanca Chat adresi ekliyorum.

Kolay gelsin :)

12 comments

senin için çok sevindim. arayışlarının bir noktada buluşması ve bu aralar dinginlik içinde bulunman. :) iyi bak kendine canım.

29/10/08

sevgili kelebek gibi;
yaşım kızınızdan baya bir büyük ama benimde sevdiğim eşyalarım var öyle, yok olduğunda ömür boyu acısını içimden atamam mesela..
Kızınızı çok iyi anlıyorum. Bob'a duyduğunuz saygıda takdire değer :)
sevgilerimle

Canım kolay gelsiin. Başarılar :) Dili biraz daha ilerlettikten sonra universite hayatı senin için daha kolay olacaktir diye düşünüyorum :)

Blogunu bebekkokusu' ndan buldum, cok hosuma gitti.
İlk gebeligim kayipla sonlandi, ikinci kez hamileyim. İnsallah bebegime kavusacagim bu sefer..
Basarilar dilerim, bir yastan sonra bir dili ogrenmek zor oluyor, ben de Flemence de aynisini yasadim.. Umarim sen kolaylikla isin ustesinden gelirsin. Kizini ve seni opuyorum ..

29/10/08

bende dil ogrenmek isterdim belki daha sonra
ama azmıne hayranım
anne kız okullu oldunuz hadı masallah :))

30/10/08

hayırlı olsun allah zihin açıklığı versin canım,inş. zahmetinin neticesi rahmetle sonuçlanır,yani güsel güsel konuşur,anlarsın almancayı,
dil noktası beni çok heyecanlandıran bi mesele,hayatta imkanlarım olsaydı vede fırsatlarım,en büyük hayalimdir birçok dil konuşabilmek,(ingilizce,almanca,ve rusça özellikle) verdiğin adresleride inceliycem ayrıca,sevgiler bizden size,öpüyorum seni ve dilanuru..

30/10/08

bir dil bir insan tabii
seni tebrik ediyorum
sevgiler

Adsız
30/10/08

Rabbim kolaylıklar versin inşallah.

bob da sevilmiycek gibi değilmiş:)

30/10/08

Seneye ikinci yabancı dil seçmem gerekecek.Zorunlu ders olarak.Almanca ve Fransızca arasında gidip geliyorum hep :)) Almanca konusunda yazıp çizdiklerine daha çok dikkat edeceğim bundan sonra appa :D Zor bir dil ise yol yakınken hiç seçmeyeyim :p

ooooo öğretmenin süpermiş. ne güzel böyle zoru seçen öğretmenlere. bence şanslısın. belki daha zor ama çok rahat edersin. inş C2 ye çarçabuk geçersin. azmine hayranım...

14/11/08

Almancadan 85 aldııım:D

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top