11

Sihirli Kelimeyi Unutmayalim

Bismillahirrahmânirrahiym (Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla başlarım).

Bu bana göre sihirli bir sözcük yahut görünmez bi anahtar gibi düsünün...
Islerimize baslamadan önce bunu söylüyoruz ve bize kapilari aciyor, kolaylastiriyor!

Ben bazen unutuyorum, yemege baslarken yahut herhangi birseyde...
Kendime kiziyorum sonra, unutmamaliyim diye!

Seytanin $errinden Allah'a siginmak icinde "Euzübillahimineşşeytanirraciym" ekliyoruz besmelenin basina.

Ne güzel bir kelime degil mi Besmele...



İlk yazılan, Besmeledir. Âdem aleyhisselama ilk gelen, Besmeledir.

Müminler, Besmele yardımı ile, Sırattan geçer.

Cennet davetiyesinin imzası Besmeledir.

Peygamberimiz, (Hoca çocuğa, Besmele okur, çocuk da söyleyince, Allahü teâlâ, çocuğun ve anasının ve babasının ve hocasının Cehenneme girmemesi için senet yazdırır) buyurdu.


İyi işlere Besmele ile başlamalıdır! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Besmele ile başlanmayan her önemli iş noksan kalır.) [Beyhekî]

(Eve girerken Besmele çekilirse, şeytan, “Bu eve girmeme imkân yok” der, dönüp gider.) [Tibyan]

(Yemeğe Besmele ile başlayıp, sonunda Elhamdülillah diyenin, daha sofra kalkmadan günahları af olur.) [Taberani]

(Besmele ile yenen yemek bereketli olur.) [İbni Mace]

(Sıkıntıya düşen, “Bismillahir-rahmanirrahim ve lâ havle ve lâ kuvvete illa billahil aliyyil azim” derse, her türlü sıkıntıdan kurtulur.) [Deylemî]

(Besmele yazılı bir kâğıdı, yerden kaldıran sıddıklardan yazılır.) [Tergibussalat]

(Su içerken Besmele çek, bitince de, Elhamdülillah de ve üç nefeste iç!) [İbni Sünnî]


Yemek yerken Besmele çekmemenin üç zararı vardır:

1- Şeytan kendisiyle birlikte, yer.
2- Yedikleri bedenine zarar verir.
3- Yemekte bereket olmaz.


Yemekte Besmele çekmenin ise, üç faydası vardır:

1- Şeytan yemeğe ortak olmaz.
2- Yemek bedenine şifâ olur.
3- Yemekte bereket olur.


Kesinlikle haram olan seylerde besmele cekmek küfürdür.
Yani besmeleyi kötü seylerde kullanmamaliyiz!

Ben kendi adima cok daha dikkat edecegim bu konuda :)
Sizleride davet ediyorum bu sihirli kelimeyi kullanmaya:)

11 comments

24/10/08

ne güzel yazmışsın
çok güzel bir kelime sık söylemek lazım tabii
hatırlattığın için teşekkürler

Adsız
24/10/08

Davete ne gerek diyesim geldi önce ama sonra sen gibi zaman zaman unuttuğumu hatırlayınca utandım. Dediğin gibi daha çok dikkat edeceğim İNŞALLAH...
O zaman davete icabet gerek diyorum ben de :))

teşekkür ederim canımcığım, uzun zamandır ihmal ediyor olduğum o muhteşem kelimeyi bana hatırlattığın için. insan unutan bir varlıktır, hatırlatmak çok önemli. bu günden itibaren yine yaradan Rabbimin adını anacağım, sen de vesile oldun Allah razı olsun...

Adsız
24/10/08

selam,
hayırlı cumalar
ne güzel bahsetmişiniz Allah razı olsun,evet ben de genelde unuturum besmele çekmeyi daha sonra hatırlarım ve kendime kızarım,
sevgiler.
hamdiyefiliz

Adsız
24/10/08

çok haklısın ablacım ama unutkanlık diz boyu bende ya da ağız alışkanlığı yapamadım bir türlü sadece su içerken ve yemek yerken aklıma geliyor diğer sair işlerde de unutmamak gerek sayende biraz daha önem vereceğim bakalım belki alışkanlık yaparım zamanla.

Adsız
24/10/08

ne güzel bir paylaşım olmuş canım...güzel yüreğine sağlık...gerçekten unutmamalıyız...

Hatırlatma için teşekkürler :)

24/10/08

eüzübilahimineşşeytanirraciym,bismillahirrahmanirrahiym.
:D
hayırhahlık yaptın bana hayatımda bugün,Allah razı olsun iki dünyada da senden arkadaşım,,

24/10/08

Bu gün çok sevaba girdin Kelebek...Bu arada burda bloger yasaklandı. Bi şekilde geldim ben. Umarım görüşürüz.

24/10/08

ne güzel yazmissin kelebek cok sevdim ve sevindim böyle seyleri görmek okumak insan icin cok faydali:) buarada babaannen yazini dün gece okudum cok duygulandim...ne güzel yazmissin (yorum yazdim dün ama hatta olustu!) sevgiler yolluyorum sana

Adsız
30/10/08

Bloglar kapanmıştı bu yazını tamamen okuyamamıştım :)ben su içerken demedim hiç ama öğrendiğim iyi oldu.Ben mesela kuzenimin bebeğini ayağımda sallayıp uyutuyorum yatağına alırkende kucağıma alırken yani besmele çekerim bebeklerde yani :) bir de gün içersinde çok Ayet-el Kürsi okurum ha bir de La havle vela kuvvete illa billahil aliyyil azim annemden öğrenmiştim ;)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top