13

SeVGi DePoLaRiMiZa BaKaLim, dolu mu?

Nefret ettiginiz birini sevmemiz mümkün mü acaba?

Esimizle yahut sevdiklerimizle problemlerimiz oldu diyelimki! Bunlar birikti birikti ve aramizdaki duygulari yipratti eskitti, artik sevgi yok oldu! Ne yapilabilir sizce bu durumda?
Yillar icinde birbirine söylenilen aci sözler, kirici davranislar..vs. bunlar hep iz birakiyor ve zamanla belki nefrete dönüsebiliyor.

Ben bir evli ciftin hikayesini yazacagim.
Erkek hicbir caba göstermiyor, artik evlilik kötü halde, kadinda düsünüp durmakta...Yani kadin bosanmaninda bir cözüm olmadigini düsünüyor, birseyler yapip bu durumu degistirmek istiyor.
Erkek ise ne psikolojik yardimi kabul ediyor ne de evlilik üzerine birseyler okuyup ögrenme cabasinda, bunlari sacma buluyor!
Bu durumda olup bunu cözmüs kadinlar var biliyor musunuz?
Tabiki kolay degil, kadinin ilk basta ugrasmasi gerekiyor biraz.
Neden mi?
Cünkü artik erkekte sevgi deposu bosalmis bu yukaridaki tarif ettigim ciftte.
Önce erkegin sevgi deposunu doldurmali ki erkekte kadina sevgi sunabilsin!
Bu cok önemli! Yani hicbirsey yapmadan erkekten sevgi bekleyemeyiz,o öyle davraniyorsa zaten sevgi deposu bombostur.

Dr.Chapman anlatiyor bu yukaridakileri kitabinda ( 5 Sevgi Dili ). Ve kadina söyle bir cözüm öneriyor:

6 aylik bir deneme süreci yapilacak kadin tarafindan kocasina.
Önce kadina hedefini belirlemesini istiyor, yani 6 ay icinde esinde ne gibi degisiklikleri istiyor?

Kadin: '' Beni tekrar sevdigini ve benimle zaman gecirerek bunu ifade etmesini isterim,birlikte birseyler yaptigimizi, bir yerlere gittigimizi görmek isterim. Benim dünyamla ilgilendigini görmek isterim. Fikirlerime deger vermesini, beni dinlemesini isterim. Evliligimize herseyden cok deger verdigini bilmek isterim. ''

Tabiki suan icin kadinin istedikleri imkansiz cünkü esi bunlarin hicbirini yapmiyor, herseyden sikayetci ve bazen kötü laflar söyleyebiliyor..vs...
Ama kadin kararli herseyi yapmaya ve Dr.Chapman'in önerisini denemek istiyor her ne olursa olsun.
Öncelikle erkegin sevgi deposunu doldurmali! Bunuda onun sevgi dilini yani neleri sevip sevmedigini bilerek belirleyecek.
Mesela bu erkegin sevgi dili onay sözleri olsun. ( Bu sevgi dilllerini bu kitaptan ögrenebilirsiniz ayrintili olarak). Onay sözleri yani genelde erkegin yaptigi güzel seyleri takdir etmek, hatalarini yüzüne vurmamak, alcakgönüllü-cesaret verici-sevecen sözlerle onu azcik simartmak gibi aslinda..( belkide ben iyi özet yapamiyorum ama bu yönde seyler yani ).
Mesela iyi birsey mi yapti bunu takdir etmek, hatalarini ise bu sürec icinde bir kagida yazip hic erkege yansitmamali!

Kadin suan esine karsi bombos hatta nefretle dolu biraz, bu kadin icin kolay olmayacak!
Kadin soruyor Dr'a :''Birine karsi bu kadar olumsuz seyler hissediyorken, hissetmedigimiz gibi davranmak ikiyüzlülük olmuyor mu?
Dr. Chapman: '' Eger hissetmedigi nseyleri hissettigini iddia edersen bu ikiyüzlülük fakat karsindaki kisinin yarari icin bir sevgi davranisinda bulunursan bu yalnizca bir secimdir! Yalnizca onun iyiligi icin bir sey yapmayi seciyorsun.''

Önce erkege söyle demeli bu ise baslarken : ''Evliligimiz hakkinda biraz düsündüm ve sana daha iyi bir es olmaya karar verdim. Bu yüzden nasil daha iyi bir es olabilecegim konusunda herhangi bir önerin varsa buna acigim. bunu bana söyleyebilirsin yahut biraz düsünüp düsünceni aciklayabilirsin!'' Eger erkegin bir istegi varsa özellikle sikayet ettigi bunu 6 aylik plana dahil etmek gerek.

Kadin bir süre erkegin sevgi deposunu doldurmaya ugrasacak ve diyelimki bir ay gecti ve soracak: ''Bu gectigimiz ay yeni halim nasildi? Hani sana daha iyi bir es olmaya calisacaktim demistimya.. '' vs. seklinde.
Erkek ne söylerse bunu bilgi alarak kabul ediyor kadin yani kötü seyler bile derse buna tepki yok!

Alti ay boyu her ay bu soru soruluyor yani. Verilen cevaplar gitgide degisecektir muhakkak! Cabalarinin ona ulastigini sezince kadin kendisi ondan arada birseyler isteyecek.
Bu erkegin yapmasini istedigi kendi sevdigi icten diledigi seyler olabilir ama belirli birsey olmali!
Mesela: benimle daha cok vakit gecir, olmaz belirli birsey degil! '' Eskiden birlikte bisiklet sürerdik hatirliyor musun? Bu persembe gene sürelim mi ne dersin?Sence mümkün mü? '' bunun gibi olmali istegi, tam belirli birsey!

Bunlari kadin deniyor. Ilk ayda adam birazcik küstah davraniyor, herseyi hafife aliyor. Ikinci ayda olumlu tepkiler veriyor, son dört ayda ise tüm kadinin isteklerini yapiyor hemen..vs. Bu arada kadininda ona karsi sevgisi artiyor tabiki erkek olumlu olunca.
Ikisininde sevgi deposu doluyor böylece.

Belki sizin durumunuzda böyledir ve ne yapacaginizi bilmiyorsaniz bu deneyi yapin bence! Bunu deneyen cok sayida insan sonucunu almis! Sadece baslarda biraz sabir gerektiriyor! Sonuc olarak birbirinizin sevgi dilini konusuyor olacaksiniz ve mutlulugunuz artacak!

Ben bu bölümü 5 Sevgi Dili kitabindan özetlemeye calistim, belki birilerinin isine yarar diye...Günümüzde bosanmalar öyle cogaldi ki! Hep bu sevgi depolari bombos kaliyor o yüzden!

Denemesi bedava buyrun!...

13 comments

Adsız
26/12/08

çok iyi yapmışsın canım.Bence çok faydalı olacak bilgiler bunlar.Her şeyde oldupu gibi bu konuda da ana tema aslında sabır ve özveri ama bu bazılarımız için çok zor.Benim bile okurken düşündüğüm şey "niye ben? "di.Denenmeli ama yine de :(Evlilik bu sonuçta.Hemen kesip atılamaz..

İnşallah bu yöntemi uygulayanlar olumlu sonuçlar alırlar, önerilen şeyler gerçekten çok güzel ama sabırtaşı olmak gerekiyor, bir de bizim Tük erkeklerine SENSİN dedikçe daha çok şişiniyorlar, daha havalı oluyorlar galiba, bence erkeklerin gözünü baştan korkutmalı yani kedinin bacağını baştan ayıracaksın haaaa, bu da benim tavsiyem acımayın erkeklereeeee. (şaka şaka)

26/12/08

malesef çevremizde görüyorum bu tip çiftleri bence güzel bir yöntem denemeliler

26/12/08

Aynen katılıyorum.Çok doğru...Önce birbirimizin sevgi deposunu doldurmalıyız.Uygulayın.Ben uyguladım.Kazandım:))Paylaşım için sağol:))

26/12/08

Çok güzel ve anlamlı bir yazı olmuş. Maalesef günümüzde başanmalar çok fazla. Ve bu durum artık doğal karşılanıyor. Kesinlikle doğal olduğunu düşünüyorum ama birazcık çabayla halledilebilecekken boşanmayı seçmek mantıklı gelmiyor. Artık insanlar birbirinden çok kolay vazgeçebiliyor. Çok yazık

26/12/08

sevgili kelebek yazını hemen okudum bu kitabı ben 2 yıl önce okumuştum.çok güzel bir kitaptı diğer sevgi dilleri de güzeldi ve eşlerin davranış modlerı vardı.teşekkür ederim yazın çok güzeldi...

26/12/08

merhabalar sevgi blogu:) sizinle link değiştirmek istediğimi söylemek için geldim.Yazılarınızı bir kaç yerde gördüm ve şimdi buradayım.Link değiştirme konusunda fikrinizi almak isterim.http://bilgicelli.blogspot.com site adresim size uyarsa değiştirelim.Başarılar...

26/12/08

sevgi depolarımızın dolup taşması dileğimle :))

27/12/08

Çok doğru bir yöntem bence çünkü erkekler genelde daha fazla ilgi istiyor kadın ilgilenilmek istiyorsa önce erkeği ile ilgilenmeli diye düşünüyorum sonuçta onlar da insan. Sadece kadınlar değil duygusal olan varlıklar erkeklerde de duygu var bu yüzden ince düşünüp özel vakit ayrılması gerekir onlara da..

Adsız
27/12/08

Sevgili arkadaşım yeni yıl sana ve sevdiklerine sağlık ve mutluluk getirsin.Herşey gönlünce olsun...

Sanirim en onemli sey ilk iki ay kadinin sabirli olmasi :)) Bizler o kadar sabirli miyiz acaba :))

Destegin icin cok tesekkur ederim kelebekim :)) Saglikla ve sevgiyle hep :)

Yasamladans canim niye ben dersek zaten hicbir zaman evliligimiz icin özveride bulunamayizki hep sorariz bu soruyu her defasinda. Bence insan seviyorsa niye ben dememeli, eninde sonunda karsiligini alacaktir, bu dünyada olmasa digerinde.

Gülücüklerim tabiki cokta sisirmemek lazim, yani belirli sinirlar icerisinde tartip bicerek hareket edersek iyi olur sanirim :) Türk erkekleri kesinlikle öyle :)

Gece artik böyle ciftler görmemek imkansiz yani her iki ailenin birinde sorun var sanki o hale geldi evlilikler maalesef.

Enerji ne güzel uygulayip sonuc almis olman, hadi örnek olacaksin simdi herkese, bakin millet denenmis ve pozitif :)

Selma evt artik kimse kimsenin kahrini cekmiyor, herkes kafasina buyruk, evlilikler oyun gibi ayni bosanmak ne kolay geliyor bazilarina, halbuki bu kolay yol zor yolu kimse secmiyor kalip savasmayi!

Pasa bende severek okudum bu kitabi, uygulamasi zor olsada ise yariyor :)

Bilgicelli blogunuza bakicam birazdan cvp yazarim size blogunuza. Ayrica sevgi blogu olmak güzel olurdu, insallah herkes öyle görür :)

Mavianne AMiN :)

Cileklim kesinlikle erkekler cocuk gibi bazen, denenmistir, yani ben mesela iki cocugum var diyorum bazen :D

Efenaz tesekkürler seninde güzel bir yil gecirmen dilegimle :)

31/12/08

çok faydali bir nokta bu canım,inan tebrikler,iykide yazmışsın,bu bahsettiğin kitabı okumuştum yılalr önce,tavsiyeleri yerinde,,
insan sabırsız olduğundan sabah farklı davransa öğlen karşılığını bekliyor hemen,elbette kolay değil,çetin bi savaş,eşinin sevgi deposunu doldurmak ve bunu yaparken kendi iç sesimizlede savaşmak(o hiç çabalamıyo hep sen uğraş dur,saf kadın,sanki bigünden bi güne bi çiçeklemi geldi eve,bi güler yüzmü gösterdi,sen saçını süpürge et dur,,,gibi içsesler:)
ama kolay olmayana tabi olup evlilik yolunu seçmişsek kaybetmemek ve hatta dahada güsel huzurlu bir yuva yapma adına da çaba göstermek gerekli,bu ister erkek ister kadın olsun,herkes kendi payına şikayet edip sorun üretmek yerine,çözümler sunmalı ortaya,,
ben de böyle düşünüyorum:)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top