2

Uykun var ama uyuyamiyorsan...

7-8 saatlik deliksiz bir uykunun sırrını söyle acikliyorlar: Yatmadan yaklaşık 1.5 saat önce mutfağa dalmak gerekliymis.
Bir deneyelim mi ne dersiniz?
Tabiki mutfaga girip her caninizin cektigini yiyinde demiyorlar bu uzmanlar.
Belirli yiyecekler varmis uykuyu saglayan ve bizi rahatlatan, uykuya hazirlayan.

Bu yiyecekler nelermis bakalim;

1- Muz: Bunlara sari posetin icindeki uyku haplari isminide verebiliriz yani, insani gevsetip uykusunu getiriyormus.
2- Papatya Çayı: Sakinlestirici özelligi oldugundan özellikle sinirliligin panzehiridir bu cay.
3- Ilık Süt: Icerisindeki bazi maddelerden dolayi beyni yatistirirmis ve rahat uykuya dalmanizi saglarmis.
4- Bal: Ilik sütünüze yahut bitki cayiniza bir cay kasigi ilave etmeniz yeterlidir.
5- Patates: Patatese sasirdiniz belki ama mideyi yormuyormus, mesela firinda pismis yahut püre halinde sütle birlikte.
6- Yulaf Unu: Bu da iyi bir uyku icin en iyi ilaclardan biriymis,bir serbetle karistirip icilebilir.
7- Badem: Kalp dostu bu yemislerden bir avuc dolusu yenirse kaslarin rahatlamasina neden oluyormus.
8- Keten Tohumu: Hayat ters gittiginde 2 kasik yemek yeterliymis,yogurtla yahut sütle, moral verici etkisi varmis
9- Kepek Ekmeği: Ince bir dilimi beyne ''uyku vakti'' sinyalini yollamaya yeterliymis.
10- Hindi: Bir dilim kepek ekmegi üzerinde kücük bir parca haslanmis et iyi gelecektir,rahatlatacaktir.

(Kaynak: RealAge Türkiye)

Not:Ben hangini denedim diye sorarsaniz, muzu denedim ve pek birsey anlamadim, yani kizimla ne derece mümkünse uyumak o kadar artik:) Papatya cayini biliyordum ve bazen icerim zaten.

2 comments

Adsız
14/12/08

Allah bağışlasın. Analı babalı büyüsün.

15/12/08

ben rezene çayı içince hemencecik uykum gelir mesela:D
bide zaten ben biras uykuyu seven biriyim sanırım:) aslında sabahları namazla bir kalkar bidaha yatmam ama akşamları erken uykum gelir,Allahtan pervin ve erşimde benim gibiler,10-11 arası herkes uykuya yatar bizde:D
bide ayranda uyku yapıyo kızıma,aklıma gelmişken yaziim dedim,,

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top