14

Kulagim ferahladi

Bugün bilgisayari actim kizim oynarken bir yandan melodiler olsun istedim evin icinde.
Yolum youtube düstü ve derken "Sordum Sari Cicege" ilahisine rastladim ve defalarca dinlemek istedim, herzaman cok severim bu ilahinin hem müzigini hem sözlerini.
Hatta costum bir ara bende söylemeye basladim bayagi sesli bir halde. Hani su senfoni tarzi olani var onu dinlerkene oradaki bayanlar gibi yapmaya calistim agzimi kocaman acip ince bir sesle :D :D Birde ilahinin baska bir yorumunuda Bedia Akartürk'ten dinledim, biraz oynak olmus ama degisikti. Zaten cesit cesit her türden dinlemek mevcut, hepside ayri lezzet verdi dogrusu :)

Bu ilahinin yeri var aslinda bizde.
Kizimin karnimdayken en cok dinledigi seydi, esim söylerdi hep.
Baskada ilahi bilmediginden hep bunu söylerdi, kizim dogduktan sonrada bir süre söyledi ama sonra minik dualara gecis yapmistim ben ve öyle kalmisti ilahimiz :)
Kizim bugün sevdi dinlerken :)
Kimbilir belki hatirlamistir taa karnimdayken dinlediginden :)


Sordum sarı çiçeğe, annen baban var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba, annem babam topraktır.

Hak la ilahe illallah Allah la ilahe illallah (nakarat)

Sordum sarı çiçeğe, benzin neden sarıdır?
Çiçek eydür derviş baba, ölüm bana yakındır.

Sordum sarı çiçeğe, sizde ölüm var mıdır?
Ciçek eydür derviş baba, ölümsüz yer var mıdır?

Sordum sarı çiçeğe, evlat kardeş var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba, evlat kardeş yapraktır.

Sordum sarı çiçeğe, boynun neden eğridir?
Çiçek eydür derviş baba, kalbim Hakka doğrudur.

Sordum sarı çiçeğe, sen beni bilir misin?
Çiçek eydür derviş baba, sen Yunus değil misin!

14 comments

18/1/09

öğrenilen ilk ilhadir bu sanıyorum herkes biliyor ritmide herşeye uygun bak benimde dilime dolandı şimdi..

Kelebek'im Dervisane'yi bulursan onu da dinle, orda da cok guzel ilahiler var :) Ben ipod'um ayukledim Dervisane'yi, ilhaileri gercekten cok guzel...

18/1/09

ben de çok severim bu ilahiyi ne zamandır dinlemedim

Adsız
18/1/09

evet ilahilerin pop kasetleri gibi patlamdığı dönemde hissedilen göz dolduran nadide dönemlerinde..çocukluğum bu ilahi benim..beni o kerpiç kokulu eve götüren dedemin annanemin dizlerine yatıran..iftar saatlerini bekleten çocukluğum..sadece bir ilahi değil ki bu bizim geçmişlerimiz di mi..

ahh nerelere gittim şimdi..
teşekkürler kelebek gibi..

18/1/09

canim sen baya baya kaptirmissin gercekten :)
sesin güzel o zaman senin :)

18/1/09

s.a abla
gerçekten güzel bir ilahi:) hemen mırıldanmaya başladım

evet biliyorum ve .ok seviyorum bu ilahiyi ...ilahileri severim zaten...

ilk dinlediğim ilahiydi çocukken çok sevmiştim :)

Adsız
19/1/09

Oyyyy ilk öğrendiğim deli gibi severek dinlediğim söylediğim ilahidir. Pek fena aklıma düştü du farklı versiyonlşarını bulup dinleyem ben, kaçtım :)))

Adsız
19/1/09

ben bunu öğrendiğimde 6 yaşında mı neydim ilk öğrendim ilahidir :D baştan sona ezbere bildiğim tek ilahi de sanırım :P camilerde yaz kursları neyim oluyordu ya hocavendiyle birlikte ekipcek bağır çağır söylemek çok zevkliydi :))) ay çocukluğumu depreştirdin ablam ehhehe

Adsız
19/1/09

küçükken bende hep bu ilahiyi söylerdiim

ne guzel ilhaidir bu gerçekten, dilime dolandı bile okur okumaz...

babam biz küçükken saz çalar türkü söylerdi. bu ilahiyi de çok sık söylerdi ki , küçükken biz de ona eşlik ederdik. Teşekkür ederim paylaştığın için ve bu güzel anımı hatırlamama vesile olduğun için:)

2/2/09

benim sesim bu ilahi noktasında pek başarılı olamamıştır eskiden beri,ama ben yinede pes etmez yalnız kaldığımda evde bu ilahiyi mırıldanırdım kendi kendime,dilanura dinletmiş olan ne güsel olmuş bu arada:)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top