19

Hani benim sakizim

Sakiz cignemeyi cok severim. Ama özellikle evde cignedigimde rahatsiz edici cignerim, esim arada ''az sessiz cigne'' diyo evde, ondan biliyorum yoksa farkinda bile degilim hehe :)

Eskiden ne sakizlar vardi, ben Big Babol sakizini severdim cok ,onunla en büyük balonu yapiyorum diye..Tipitip, Turbo( erkeklerin daha cok aldigi sakiz) ,Pembo...vs. gibi sakizlar vardi.

En cok Orbit cigniyorum ben, cok cesitleri var. Yemekten sonralari özellikle evde degilsem bir sakiz atarim agzima ve dislerimin temizlendigini düsünürüm ;)

Gelelim sakizin faydalarina, sizler icin arastirdim biraz netten ( hemde kendim cok cignedigimden merak ettim :) );

1- Tükürük salgılamasını arttırarak mide asidini düzenlediği, mide ekşimesine, diş çürümelerine, zayıflamaya ve hafızaya yararı konusunda deneyler yapılıyor.

2- Sigarayı bırakmak için kullanılan en etkin yol da yine sakız çiğnemek.

3- Tükürük bezlerinin günde iki litre tükürük salgılaması gerektiği halde stres altında bu üretimin yüzde 50 düştüğünü söylüyor. Sakız çiğnendiğinde tükürük üretimi hızlanıyor.
"Sakız çiğnemenin fazla enerji üretimine yardımcı olduğu, sindirimi rahatlattığı, zihni ve vücudu daha keyifli ve etkin hale getirdiği bir gerçek.
Bu da daha fazla kalori yakmaya neden Dolayısıyla kilo vermeyi kolaylaştırıyor." Ancak fazla sakız çiğnemenin yine aynı sebeple açlık hissi uyandırdığına dikkat çekiyor.
4- Soğan doğrarken sakız çiğnemek göz yaşarmasını önlüyor.

5- Uzmanlar "Sakız çiğneyen hastalar 5 günde taburcu olurken sakız çiğnemeyen hastalar ise 7 günde hastaneden çıkabildi" demisler benden söylemesi:)

6- Uzmanlar, yüz felcinden korunmak için sakız çiğneyip balon şişirmeyi öneriyorlar!

Son olarak bir Nasreddin Hocasi fikrasi eklemek istiyorum;

Hoca'ya birisi gırgır olsun diye:
- “Hoca, demiş, ben kenefte bile sakız çiğnerim! Bunun kitapta yeri var mı?
Hoca, bu zevzek zirzobu bozmamak için:- “Bak oğlum, demiş, bunu bir daha yapma!”
Fakat, zirzop:- “Anladık Hoca da... Sen bunun yerini kitap da gördün mü görmedin mi? Diye yılışınca, Hoca:- “Hayır oğlum, demiş, ben görmediğim şeyi gördüm diyemem. Ama seni öyle kenefte sakız çiğneyerek çıkarken görenler, oraya ettiğin şeyi yediğini zannederler!

19 comments

karıkaturu gorunce ılk aklıma gelen:) mıntımıntı oldu:P oylemıydı yaaa:)
sakız cıgnemek bana göre deil..cignersem 5-10 dk.atarım hemen..(midem bulanır.)bazen cenelerım cok agrıdıgın da masaj gibin geliyo..öyle cigniyom..faydası vardır elbet..
bide böyle sakız cignerken ses çıkarılmasına çok uyuz oolurum:P öyle işte benim sakız muhabetim:)
sevgıler...

Fikra cok iyiyidi :)) Ben korkuyorum aslinda sakiz cignemeye severim ama ya dolgum duserse diye hep stres oluyorum :)) Eyyy gidi gunler, tipi tipler hic unutulut mu :))

Adsız
27/4/09

hemen bir sakiz cigniyesim geldi ki ben hic sakiz cignemem.
Fikra cok güzelmis, sabah sabah gülmeme vesile oldun, sagolasin.
Hayirli günler diliyorum
Sünter

Sakızın faydalarını okuyunca senden oh dedim doğrusu. Benim bızdık sakız çiğnemeyi öğrenmiş ve sürekli sakız çiğniyor :)

Ben bir faydasını daha yazayım dişlerdeki dolguları yerinden çıkartmaya birebirdir kendisi:))Test edildi onaylandı:))

aa tipitiiip:) ne çok çiğnerdik çocukken.. teşekkür ederim taaa çocukluğuma götürdün beni.. bizim zamanımızda sanki daha mı çok çeşit vardı?!? şimdi kutudaki sakızlardan alıyor çocuklar onlarla da balon yapılmıyor:) nerde o big babol ile içiçe 2 balon yapmaya çalıştığımız zamanlar:D
(birkaç sakız kağıdını saklamışım, eski kutuların içinde her karşılaştığımda seviniyorum. bende fotolarını çekeyim bari nostalji olsun;) )

27/4/09

fıkra çok komikmiş ben de sakız çiğnemeyi severim ama fazla anlaşılmaz benimki öyle çok sesli çiğneyenler benim de dikkatimi dağıtır

27/4/09

nede güzel söylemiş nasrettin hoca.
sakızın bu kadar faydası olduğunu bilmiyordum bende şimden sonra sık sık çiğnemek isterim.tabi kızım bana bırakırsa sakızları

aayy bu sakız olayına bende bayılıyorum renk renk sakızlara heleee. aynı durum bizdede mevcutt evde çok ses çıkartırım bende sevgilerr.

27/4/09

tipitipi ben de çok severdim bir de big babol muzlu :)) şimdi pek görmüyorum first vivident filan takılıyorum :))

27/4/09

ben tam bır sakız canavarıyım :)
ne olacak bu benım sonum bılmıyorum dıslerım yuzunden bu ara cıgneyemıyorum ancak bebeıs senı dogurayım dogru dıscıye ardından da markete sakız almaya :)

teşekkürler desteğin için canım

tipitip ne severdim bu karikatürleri de okumayı

şimdilerde Vivident Air Action favorim

28/4/09

bizde de sakız çiğneme gıcıklığı var ses şakırtu şukurtu halbuki ne kadar faydalı :))

Varya ben Mavi Falımdan başka hiç bir sakızı sevmem. Cignerim ama severek degil. Yalnız bnde büyük bir sorun var, agzımda sakızı eeen fazla 1 saat cigneyebiirim, sonra birde bakmıssım yutmuşum :D

29/4/09

tipitipppp hayatımın sakızııı :) bende çok severdim apla..tipitip ve sulugöz sakızları çocukluğumun vazgeçilmezlerindendir :) bu arada hala daha sakız çğnemeyi çok severimm ,tabiki damla sakızlı falım :D

29/4/09

erkek adam sakız çiğner mi yau? :S :)

30/4/09

aslında çok sakız çiğneyen biri diilimdir ben diyete başlayana dek:)insanın ağzında bi doluluk duygusu oluşturuyo benim açımdan psikolojik olarak bende pek abur cubur yemek istemiyorum dolayısıyla,işte bu sebeple son üç beş aydır çantamda bi kutu mutlaka taşırım:)
fıkrada gayet hazırcevap olmuş:))

sakızın şekeri bitince atanlardanım:))
sakız çantamdan eksik olmaz dişimi fırçalayamadıysam mutlaka 3-5 dk çiğnerim:))
fıkra süpermiş ama
tipitipide bir yerden hatırlıyorum:)

7/5/09

SIMDI CANIM SAKIZ ISTEDI IYIMI AMA BENIM TAKINTIM VAR VAÇ VAÇ CIGNEYENLERE KARSI IYYK :P
SANKIDEEEE TEEEEEE COCULUGUMA GITTIM :))))))))))))

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top