15

Gelde icme simdi

Yesil cay, siyah cay ee bunlari cogu icmistir zaten ama beyaz cay belki bazilarina yabanci gelebilir, bende beyaz cay hakkinda biraz okudum ettim ve kendimce birseyler yazacagim.
Caysiz bir hayat düsünemiyorum, kategorimide actim iste hayirli ugurlu olsun, ictiklerimden sizlere yazicam ara ara ;) Belki ilerde bir CayHane kurarim Viyana'da (hayalden kim ölmüs) :D Özel otantik bir ortamda relax müzikler esliginde hayali bile rahatlatiyor beni :) Neyse konuya döneyim :P

Beyaz cay rengiylede diger caylardan farkli tabiki, ideal demlenmis rengi solgun bir saridir. Bunu ister yüzünüze sürün, ister tedavi amacli kullanin isterseniz icin :) Allah'im dogada ne güzellikler vermis :)

Bu cayin bitkisi Cin'in Fujian bölgesinde yetisiyormus sadece, birde Hindistan'in bazi bölgelerinde.Bu Cay eskiden imparatorlara özel üretilirmis ve bu cay keyiflerini kimse bölemezmis :P

Beyaz cayi hafif yemeklerden sonra icerseniz tadina daha iyi varirsiniz, yani öyle tika basa agir baharatli yiyip icerseniz pek anlasilmaz tadi.

Beyaz cay yesil caydan dahada faydaliymis. Icerik oranlari olarak bir sekil ekliyorum mesela:
Kafein oranı: Beyaz Çay ----> Yesil Çay ----> Siyah Çay
Antioksidan oranı: Beyaz Çay <---- ay="" div="" siyah="" yesil="">

Yani beyaz cayin kafein orani az ve antioksidan orani cok. Yani antioksidan yüksek oldugundan kanseri önlemekte cok yararli.

Birde Pace Üniversitesi Mikrobiyoloji Profesörü Milton Schiffenbauer demiski "Virüs ve bakterilere karşı ölümcül bir silahtır".

Dis cürümelerine karsi koruyucu, kötü nefese sebep olan bakterileri öldürüyor. Form tutmak icin idealdir, özellikle kilo verenler, bu cay kilo vermenize yardim edecek ;)
Kan sekerini düzenliyor, cildin daha saglikli olmasinda katki sagliyor. Kani sulandiriyor, kolesterolü düsürüyor, kalbi güclendiriyor.
Ee daha ne olsun iste, dogadan gelen sifa :)

Ben bosuna mi cay seviyorum saniyorsunuz :P
Suan evde bulunan yasemin cicekli beyaz cay, mis gibide kokuyor :)
Afiyet olsun ;)

15 comments

31/5/09

bak bunu bilmiyordum doğrusu çay tiryakisi değilim ama denemeli sağol canım

Mısıe Çarşısı'nda bulabilir miyiz acep? Aramak lazım zayıflatıyorsa diye yemediğim hiçbişey kalmadıda:))

31/5/09

amaın kilo verdiriyormuş asla içmemem lazım zaten çirozun biriyim:))

1/6/09

selamlar iyi hafta başları efendim:)
yorucu bi haftasonunun ardından sakinleşip enerji depolamaya yardımcı nane limonlu yeşil çayımı yudumlarken,sayfnda çayla ilgili bi yazıyla karşılaşmakta güsel oldu doğrusu:)
ama bişii diycem ben hiç görmedim buralarda beyaz çay:( hatta ilk kez duydumda desem yalan olmaz,neyse sana güsel bir hafta diliyorum canım,sevgiler,,

Oy oy bende çay içmediğim bi hayat düşünemiyorum. Çay içince şarj oluyorum sanki. Kendime geliyorum :)

Bu çay aktarlarde satılır mı acaba? Yada market? Nerden alıcaz.

Ben de çok severim çayı her çeşidini hatta. Yalnız Türkiye de beyaz çay çok pahalı. Yeşil çay dört lira yirmilik paket beyaz çay 18 lira. Bir kişi içse iyi ama biz dört kişiyiz . Sana bol keyifli çay saatleri diliyorum.

canım işlenmişi işlenmemişi kadar yararlı değilmiş ama ben çaykurun melisalı yeşil çayını aldım gayet güzel sana da öneririm rahatlatıcı :)

Ben poşetten çok ot halini sevdiğimden 1/2 kg kadar yeşil çay aldım bu akşam da demleme kupasını alırsam ohh değmeyin keyfime :)
Benim de var yasemin kokulu beyaz çayım hem de çoook sevdiğim bir kardeşim/arkadaşım gönderdi taaa Viyanalardan :))

1/6/09

ya ne guzel bitki caylarını sevmen
ben pek cay ıcemıyorum keske bende ıcebılsem cok faydalı aslında...

bitki çaylarına bayılırım.
cidden gelde içme şimdi arkadaş:))

Yeşil çaydan bıkmaya başladığım şu günlerde iyi oldu bunları okumam:)

Seviyorum bitki çaylarını=)

Adsız
27/2/10

Hi, as you may already noticed I am recent here.
Hope to get some help from you if I will have some quesitons.
Thanks and good luck everyone! ;)

Adsız
9/8/11

Awesome work there. I really love it.

Adsız
11/10/11

I just added this blog to my feed reader, great stuff. Can't get enough!

22/11/11

Selam.. Yazınıza bayıldım.. Benim izmir alsancakta bi çay kafem var ve en favori ürünüm de beyaz çay ve yasemin incileri.. İzmire ve alsancağa yolunuz düşerse çayımı içmeye beklerim.. İlginizi çekebileceğini düşündüğüm için web adresimizi veriyorum; www.teapot.com.tr

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top