13

Güllere vurgunum, güllere sevdali

Her yil birseyler denerim ben cildime özellikle yaz gelince, bir gün basima bu yüzden birsey gelmesinde :S Ananas suyu bile sürdüm yani yüzüme düsünün ama yüzüm yanmaya baslayinca hemen yikamistim, limon gibi ayni kurutuyor resmen..
Bu defa "kendi gül suyunu kendin yap" kampanyasi baslatiyorum :)
Ne gerek var hazir almaya canim, hem katkisiz yaziyor belki yinede nerden bileceksin ki icindekileri, bu devirde hele güven mi olur :P

Simdi önce en güzel güllerin satildigi bir cicekciye gidilir, yahut bahcemizde varsa o dahada iyi :)
Sonra en kokulu misler gibi güller secilir, yani birkac tane olsa yeter zaten, gül receli yapmiyoruz sonucta :D

Yapraklari tane tane koparip bir yandanda koklayaraktan bir tencereye koyuyoruz, sonra kaynayinca agzini kapatip dinlenmeye aliyoruz. Iliyinca yapraklari ellerimizle suyunu sikarak cikariyoruz. Bu suyu buzdolabinda saklarsak daha iyi olur, hemde yüzümüze soguk olarka iyi gerginlik hissi verir.

Aksamlari yatmadan önce tonik niyetine, sabahlari ise yüzü canlandirma niyetine buz gibi sürüyoruz :)

Ben böyle yapicam yani :P

Ben bir gülden yaptim suyumu, bir cay bardagi kadar. Iki kez sürdüm daha ama hosuma gitti, bir yan etki görmedim yüzümde :P Gece sürüp yatmistim hatta, sabah uyandim yüzümün kuru yerleri bile böyle nemli nemli olmus hafiften terlemis gibi hosuma gitti, birde yumusaklik katti sanki. Ama biraz daha uzun süre deneyip o zaman daha neler olacak onu takip etmek lazim :)

Esime diyorum " gül suyum bitmeden mis kokulu bir gül beklerim artik ".

Kokusuz gül kesinlikle almiyor zaten bana, ben gülü kokusu olmazsa ne yapayim, o kokuyu böyle deriiiiin bir nefesle icime cekmedikten sonra :)

Bu arada bu gül suyu ciltteki lekelerede iyi geliyormus, birde kirisikliklarada ama o dedikleri gül suyu böyle olmayabilir, yani birseylerle katkili halde belki. Bunu arastirmadim birsey katilacaksa da onuda evden ne bulursam katarim icabinda :D
Mesela bal ile karistiripta sürebiliriz, simdi aklima geldi bunuda denemeliyim ;)

Gül deyince iki Peygamber gelir aklima hemen.
Biri Muhammed(sav) Efendimiz, digeri Hz. Yusuf ( gül kokarmis ). Güllere hayranligim nasil olmasin ki :)

13 comments

bende herşeyin doğalından yanayım:) bu gül suyu yöntemi çok hoşuma gitti, hazırlar buzdolabında dursa bile bir süre sonra ekşiyor sanki.. bende tonik olarak kullanmıştım bir ara ama kokusu ağır geldi bıraktım, belki kendi yaptığım daha az kokulu olur;)

15/6/09

Bende almak istiyorum ne zamandir aklimda katiksiz gul suyu ama simdi okuyunca burayi bahcemdeki gullerden yapsam mi acaba diye dusundum:))

Fikrin icin sagol canim.
Sevgiler.

15/6/09

Gül suyuna, gül yağına ben de bayılıyorum. Marketlerde satılan normal gül suları (hani mevlütlerde dökülen) gerçek gül suyu değilmiş zaten biraz araştırmıştım ve saf suyun içine esans katılıyormuş. Saflığından emin olduğum bir marka keşfettim ' Rosense' diye Isparta Gül Birliği Kooperatifi üretiyormuş çok hoş bişey gülün biterse beklenen yerden zamanında da gelmezse :) bunu kullanabilirsiniz. Ama tabiii kendimiz evde yapabiliyorsak ne güzel :) Hoşçakallllll.....

Adsız
15/6/09

Rosense nin yüzdeyüz saf gül suyundan bin kat daha iyi olacağı kesin .Hem kokusu kötü hem saf gülsuyu olduğu için benim yüzüme dokundu alerji yaptı kabarttı bütün :/ suyla seyreltiyim azalınca falan dedim ama kötü kokusunun önüne geçemedim .Senin formülünü denemek daha akıllıca :)

canım bu ne tevafuktur bende daha geçen gün yaptım bu dediğini hatta bloga yazsam mı dedim herkese tavsiye olmuş olur. neyseki sen yazmışsın:) dediğin gibi bahçeden alıp yaptım bende çok hoş oldu dolaptan çıkarıp sürmek serin serin :)

16/6/09

senin bu doğal kürlerini çok beğeniyorum canım,eskiden(yani bekarken)ben saçlarım için böyle doğal reçeteler yapardım kendime:)
gülün ayrı bi yeri vardır bende ayrıca,şimdi sen bahsedince sanki burnuma taa senin oralardan yaptığın o güllü buz kalıbının kokusu geldi sanki:P
öpüyorum seni gül yanaklarından canım kelebeğim,

Adsız
16/6/09

bende yuzumde gul suyu kullanıyorum.ama hazır alıyodum.sanırım artık tavsıyene uyacagım :) sevgılerımle.

GÜL PEYGAMBERİMİZİ

lALE'DE aLLAH'I TEMSİL EDERMİŞ
LALENİN TEKLİĞİ aLLAHI tasvir edermiş
belki biliyordun ama, yazmak istedim :))
çiçekleri ben de severim

evde yapım gül suyu da fena fikir değil hani

diş teli olayına bakalım ahmetcan nasıl alışacak zor iş

sana da geçmiş olsun

16/6/09

güller doğalsa kokuyor zaten genelde koksuz olan sera gülleri oluyr bildiğim kadarıyla ki bende senin gibi kokmayan gülleri pek sevmem görüntü var ses yok hesabı :)) gül suyu çok iyi bir tonik aynı zamanda yüzünü soda (maden suyu) ile yıkamanı da öneririm buda çok iyi gelir cilde, öporum şekerim :)

16/6/09

iyi yapmışsın valla çok güzel bir fikir sonuçlarını da yaz

16/6/09

sanakimee katılıyorumm rosense'in gül suyunu almıştmm kullanamadımm çok kötüü kokuyorr :/ kuzenim ıspartadan getirdii onu kullanıyorumm şimdi..gerçekten gül suyu çok iyi geliyo cilde :)

Ben kızımın saçlarını tararken suruyorum gülsuyunu mis igib kokuyor:)bende kendım yapayım bakalım yuzumede surerım artık.

Sevdim gül suyunu evde yapma fikrini..Çiçekçideki güllerin çoğu kokusuz oluyor gerçekten de,üzerine koku sıkıp veriyorlar,ne kötü..

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top