12

Sevgimi kalbine koy...

Kizim hakkinda özel ve ayri yazmak istedigimden hep erteledim durdum, aralara yazmak istemiyorum onun hakkinda, zaten bu yüzden Kizimin Odasi bölümü var.
Türkiye'den döneli neler neler neler varki onda yeni madde madde yazsam iyi olacak, cok konuya deginecegimden :)

* Kizim gündüzleri nadiren bezsiz duruyordu, bunu Tr'de de devam ettirdim, sonra buraya geri geldigimizde artik gündüz bezlemesini tamamen birakmaya karar verdik ve uyguladik, cok sükür bu konuda fazla sorun olmadi. Lazimliga yapiyordu tuvaleti geldikce, hatta artik lazimligi biraktik, ekstra temizle et zor oldugundan biraz, hemde tuvaleti kullanmayi ögrensin diye. Ona da alisti tek basina oturabiliyor biraz yüksek olsada. Krestede bakicilari yardimci oluyormus ama oradaki tuvalet cocuklara göre alcak oldugundan kizim kendi hallediyor ;) Simdi geriye gece bezlenmemesi kaldi, gece hala neden bezliyorum? Cünkü kizim bebekliginden beri cok su icen bir cocuk, geceleride yaninda hep biberon durur, cok icincede gece bayagi yapiyor tabiki. Yani önce gece icmeyi azaltmamiz lafim hatta hic biberon koymamamiz...Ama benim icin önemli olan gündüzdü geceyi ögrenir insallah!

*Kücük hanim Tr'deyken yeni imajina kavustu :P ilk kuaför deneyimini yasadi, saclarini küt kestirdim, yaz sicaklarinda da gayet iyi oldu. Zaten daha önce ben bir iki kez cok az uclarindan almistim evde, hic kesilmemisti saci.

*Türkiye'deyken olanlardan biride küpe takinmasi. Küpeyi seviyordu bende görünce, kulagi delinecegi ana dek hic korkusu yoktu. Eczanede taa ki adam yanina geldi bayagi tedirgin oldu, bir kulagi delinince basladi aglamaya digeri zor delindi biraz, bir süre agladi bende kucagimda teselli ettim. Bazen o günü söyler, biraz acimisti diye :) Bende " benimde ayni öyle olmustu kizim cocukken" derim. Hala dar boyunlu birsey giyinirken kulagini önce gecirir, sakiniyor.

*Kizim gece yatmadan önce masal anlatmami cok seviyor. Ama masal okumami pek sevmiyor. Sanirim okudugum normal dilden cok hoslanmiyor, fazla cekici gelmiyor. Ben ona dogaclama icimden ne gelirse anlatiyorum, hemde heyecanli bir ses tonuyla...Bazen yapmasini istedigim davranislari o masalin kahramaninda gösteriyorum :P

*Kizim oyuncaklarini toplamayi sevmiyor, bu konuda biraz tartistigimiz oldu :S Yani ben toplamasini rica ediyorum o sonra yapacagini söyleyip hic yapmiyor :S Halbuki kreste oynadiktan sonra topluyor mecburen. Bu konuda nasil sevdirmeliyim bilmiyorum?! Bazen yardim ediyorum ona, hepsini benim toplamamdan daha hosnut...

*Tüm yaz evdeydik onunla, Yani 2-3 ay hic krese gitmedi ve Eylül'den itibaren yine basladi, haftaici hergün götürmüyorum, nasilsa henüz ben evdeyim Ekim'e dek. Onun icin zor oldu o kadar aradan sonra gitmek, ilk gün hic durmak istemedi, bende zaten 1 saat biraktim, sonra artirdim o sekil yeniden alisti bakalim. Yogun gecen günlerde özlüyorum onu cok, günboyu disarilarda olmasi, erkenden krese gitmek zorunda olmasi beni biraz üzmüyor degil mecbur kalinca. Keske annem yakinimda olsa diyorum cok kez böyle durumlarda...

*Onunla animasyon filmi cok izlemedik henüz, bir iki kez belki. Gecenlerde internette bir cocuk filmi izledik, bir süre izledi durdu. Sonra bikti tabiki yarisinda falan. Ben ve esim heyecanla izlemeye devam ediyorken o baska seylerle mesgul olmustu bile :P
Ama animasyon filmindeki peri kelebek kizlari cok sevdi, onlar gibi ucmayi hayal etti. Film bittikten sonra basladi "ucuyoruuum" demeye ve kosmaya. Disari cikarkende kelebek kanatlarini takti ve kostu uctugunu hayal ederek, sevimliydi :) Kelebegim benim :)

*Ben gündüz biraz Pc'yi acsam, yanimda beliriyor hemen. Ne yapiyorsa onu birakip illa yanima geliyor :) Bende zaten 15 dk duruyorum belki en fazla, sonra cocuk sayfalarina bakiniyoruz onunla biraz. Bu arada maus göstergesini yürütmeyi ögrendi Laptopta. Sanal boyama oyunlari ve kiyafet giydirme oyunlari oynuyor :) Hemde nasil konsantre oluyor :S Bende kötü mü ettim ne, kiz hergün yeni seyler ögreniyor Pc'de, kapatmasinida göstermistim bugün yapmak istedi ve yapabiliyor, cocuklar ne hizli kapiyorlar...Ama bu yasta henüz kücük oldugundan fazla alismadan uzak tutmam gerek. Bugün gözüm korktu, benimle kavga bile etti bilgisayar yüzünden :S Ayrica cocuk sitesi önerileriniz var mi oyun oynamak icin degilde sadece masal dinlemek yahut daha egitici seyler icin?
Birde kizimin beni üzgünken teselli etmesi :) "Anne gececek " deyip öpmesi kucaklamasi, nasil mutlu oluyorum. " iyiki varsin, sen olmasaydin ne yapardim, Allah iyiki seni bana hediye etmis" diyorum. Böyle demisken birsey daha aklima geldi yazmadan gecemiycem.
Ben kücüklük anilarimdan anlatmistim birkac kez ve cok hosuna gittigini gördüm, cünkü arada bir sorar oldu " Anne sen kücükken neler yapardin gene anlat" diyor bana.
Bu blogtanda okursun yavrum büyüdügünde hayatima ve hayatina dair cok seyi.

"Seni seviyorum bunu hic unutma, kalbine koy" :) ( Bu ortak lafimiz kizimla. Bazen saka yapip "unuttum anne" der yine söylerim bende, "tamam kalbime koydum" der ).

Bayramin ilk günü gezinirken, her yer fotografci doluydu. Esim yemek icin birseyler almaya gitti ve kizimla otururken adamin biride kizimin resmini cekmek istedi, tabiki önce izin aldi. Pembe kiyafetli cocuk resmi cekmek istiyormus kizimi görmüs. Viyana'da fotograf maratonu varmis haberim yok yani. Her taraf fotografci kayniyor, hemde uzaklardan sirf bu maraton icin gelmisler. Neyse iste bana boy boy poz veren kücük hanim adama nazlandi. Adamda cekebildigi kadar cekti ve tesekkür edip gitti.

Bugün kizimi kresten aldim ve sonra halsizligini farkettim sonrada atesi cikti, terslik derecenin pili bitmis, bir kez ölcebildim :S Epeydir hasta olmadi diyordum ve cok seviniyordum. Insallah kisa süreli olur...

O kadar süre yazmayinca yazi biraz uzun oldu ama...Aslinda daha bir sürü ayrinti varda ben ilk akla gelenleri yazdim. Tamamini okuyanlari alkisliyorum :P

12 comments

22/9/09

OH NE GÜZEL YAZMIŞSIN KELEBEĞİN BÜYÜDÜĞÜ ORTADA ALLAH HEP GÜZEL GÜNLERİNİ GÖSTERSİN.TADINI ÇIKAR ASLINDA ÇABUK BÜYÜYORLAR SONRA BAĞIMSIZ BİREY OLUYORLAR .NE KADAR ÇOK ZAMAN GEÇİRİRSEN ONLAR KALIYOR HATIRA.NİNEDEN SANA BİR NASİHAT GECEDE BEZLEME GÜNDÜZ TUTUYORSA GECEDE YAPMAZ.BAŞKA BİR ÖNLEM AL TÜRKİYEDE ALIŞTIRMA KİLODU ORDADA VARDIR KAĞIT BEZ DEN YAPILMAIŞ KİLOT ONU GİYDİR.YADA YATAĞINA ÖNLEM AL VE HİÇ TEPKİ GÖSTERME GECE YAPARSA.AMA BENCE YAPMAYACAK ÇINAR DA 4-5 AYDIR ATTIK BEZİ O DA GECE ÇOK SÜT İÇİYOR ŞİŞEDEN HALA BİR KERE YAPTIRIRSAK ÇİŞİNİ SABAHA KADAR YAPMIYOR.HİÇ KORKMA GÜVEN ONA VEDE BENİM İÇİN ÇOK ÇOK ÖP.ÖMRÜ VE ŞANSI ÇOK OLSUN

oy bunlari okumak ne kadar guzeeel. Bez konusuna gelince benide telas sardi simdiden. nasil unutacak nasil sabredecz bilmiyorum :)

Onceden dilanur hakkinda daha sIk yazardin simdi azalttin, bende de oyle oldu. Buyudukce daha mi az yaziyoruz bilmem?

Dianuru benim icin cok op ve daha sIk fotograf ekle :)

Allah nice güzel günlerini, yıllarını göstersin inşAllah...
Site önerisi olarak çoktu aslında ama şu an aklıma bir tek "sonpeygamberinfo" geldi, sonra hatırlarsam yazarım yine...

Ahhh bu hastalıklar :/
Geçmiş olsun dila kuşuma :((

Adsız
23/9/09

Cok güzel sirayla gecede yapmaz altina ama benimde tavsiyem gece sen uyanabiliyorsan 1 - 2 kere uyandirip tuvalete götür sonra kendiliginden uyanir sIkisinca kalkar aliskanlik olur, suyu birakmasi sanirim biraz zor bazilari büyüsede su iciyorlar da geceler :D hemde saglikli,
oyun icin gecenlerde nette su sayfaya den gelmistim umarim faydali olur minik müslümanlar icin
http://www.hakkelyakin.com/minik-muslumanlar/index.php
mutlu ve huzurlu nice günler gerirsiniz insallah :)

Canım benim uzun bir yazı ama bir çırpıda okuyuverdim.

Maşallah kızımıza. Çocuklar her gün her saat gelişiyor ve büyüyorlar. Böyle haberleri duydukça çok mutlu oluyorum.

İnciyi bende bezlemiyorum gece artık. İlk zamanlar "Bak kızım geceleri soğuk olduğu için popon üşümesin diye bağlıyorum, sen çişin gelince söylüyorsun zaten, bu üşümemen için" dedim. Ve mucize gibi çocuk gerçekten yapmadı. Ama yatmadan önce mutlaka tuvaletini yaptırıp yatırdım. Bence bezleme. Gece yatmadan önce tuvaletini yaptırım yatırırsan gerçekten yapmıyorlar.

Güzel haberlerini bekliyoruz. Sevgiler.

Canım çok güzel anlatmışsın.Allah evladının acılarını göstermesin.Çok şeker bir kızın var maşallah.Dila'yı öpüyorum.
Sevgiler...

23/9/09

slmlar ablacım maşallah fıstığa:)
Geçmiş bayramın mübarek olsun

biolog77
23/9/09

ceydacım merhaba nasılsın? wc eğitimi konusu gözüme takıldı.senin kızın 4 yaşında değilmiydi.wc eğitimini geç bırakmana kızınmı vesile oldu.yani başlamak istedin o istmedide sonra bu zaana kadarmı kaldı merak ettim.biz bezden kurtulalı 1 ay oldu çok şükür ama bende senin gibi geceleri bezliyorum.şuan yazlıkdayım temelli evime geçince gece bezlemesinide kesicem.gözümde en büyüttüğüm eğitim buydu çok şükür fena gitmiyoruz:))

biolog
23/9/09

buaradayazmayı unutum oğluma yeni bir blog açtım ama şifreledim.okumak istersen mail adrsini verirsen sanada davet yollarım:))

Ninecim önerin icin ve güzel dileklerin icin cok sagol, siz böyle yazdiginiz zaman o an basladim ben gece birakmaya sonuclari yazicam insallah ;)

Büyüdükce gelismeleri kücükkenki gibi hizli olmuyor Aysecim belkide ondan hemen yazmiyoruzdur :P Aysecim darisi basiniza hadi sende baslamissin tuvalet egitimine kolayliklar ;) Firsat buldukca eklerim ;)

SenaBera cok sagol site önerisi icin, hemen fav.ekledim siteyi ;) Baskada aklina gelirse beklerim yazmani ;)

N. abla cok sagol:)

Sevda tuvalet egitimi önerin ve site önerin icin tesekkürler ;)Evt su icmesi saglikli aslinda ama gece cok altina yapinca insan biraz azalsa gündüz bol icse diyor :P

Hayal Arkadaslarim, marifetli anne :) Sagolasin bende sizlerin verdigi cesaretle basladim bakalim gece biraktirmaya :)

Sansli cok sagol, amin :)

Mersav sagol cnm, bende seni öperim :)

Biologcum bayagi olmustu görüsmeyeli, iyiyim sagol bloguna birazdan bakacagim ;) Tabiki vakit buldukca takip etmek isterim, mailim yanda yaziyordu ama..
Kizim 3 yasini doldurdu iste, ben öyle vakit tanidim, ugrasmadim. Bir süre önce baslamistik ama yeterli olmadigini gördüm ve bosvermistim, yaz gelincede yeniden basladik iste :)

29/9/09

ne güzel yazmışsın anne olmanın tadını çıkarıyorsun sanırım

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top