24

My LuCKY

Epeydir bir yerlerde görüp almadan gectigim cicegi bugün alma geregi duydum, acaba icindeki kelebek süsünden mi, yoksa böyle tüp sekli saksisindan mi, yoksa icindeki kirmizili taslardan mi etkilendim bilemem :P

Tanistirayim efendim bu bizim Lucky :D

Lucky Bamboo adiyla bilinen bu cicege nasil bakacagimi bilmek icin hemen Google amcadan arastirdim biraz, ee eve alipta bakmamak olmaz tabi.

Gölgeyi severlermis, iki haftada bir suyunu degistirmek gerekiyormus ama bu su birgün önceden bekletilmis ve oda sicakliginda olursa cok severlermis :)
Bakimi oldukca kolay gözüküyor simdilik bakalim :)

Bu cicegin gecmisine gelince, Asya taraflarinda yillardan beri sans sembolü olarak bakiliyormus. Bunlarin yani sira basari, saglik...vs. getirdigine inanilirmis. Bu nedenle cok hediye edilen bir bitkiymis. Birde bunun sayilari var, kac tanesi ne ifade ediyor diye. Mesela 3 tanesi sans, 5 tane zenginlik ve refah, 7 tane saglik icin, 21 tanesi güzel bir yasam icin.

Tabiki bunlari aldiktan sonra ögrendim yani sans icin falan almadim, suda yasiyor olmasi hosuma gitti ayni balik gibi :D

Ayrica görünüsü hos ve degisik, bence dekoratifte sayilir, tavsiye ederim ;)

24 comments

1/10/09

bambuyu çiçek haliyle de,mobilya haliyle de çok seviyorum:) Henüz çiçeği yok almak için eşimi ikna aşamasındayım,ne yapacaksın sap gibi bir şey diyor bir özelliği yok,bana göre ise özgün bir duruşu var,kaktüs sevven birinden beklenen cevap:)

Bende de 1 tane var bakımı çok kolay 3 senedir büyümeye çalışıyor garibim:))

Canım hayırlı olsun çok güzel bir çiçek.Evine yeni bir hayat gelmiş.
Sevgiyle kal...

1/10/09

ŞANS GETİRSİN AİLENE İNŞALLAH BAMBUN.BENİMDE VAR DA NE BÜYÜDÜ NE KÜÇÜLDÜ ÖĞLE DURUYOR NEDENSE.

bizim bambu babaannemin çok hoşuna gidiyordu ona da almıştık bir anneler gününde. epey uzun süre dayandı bizimkisi ama yakın zamanlarda öldü:( babaanneminki hala yaşıyor, ne yapıyosun dedik; oo dedi çay bile içiriyorum ben ona :))) seninkinin vazosundan daha geniş alt kısmı, görsen içini kökleri kaplamış çıkmıyor artık vazodan:D
(amma uzattım lafı ;) şans için almamışsın ama şans getirsin inşallah;)

Adsız
1/10/09

bende almak ıstıyordum , acaba bakabılırmıyım dıye dusunmustum :)

Gerçekten çok şık durmuş, ama aşağıda bırakma, çocuklar kapıp kaçıyor ellerinden alana kadar parça parça oluyor :))

1/10/09

epey bı zmaan once aynı sekılde bende bu çiçege sahip oldum,çok farklı bir havası var odamda =)
benımkısının adı odun ama =)
gunaydın odun,naber odun seklınde diyaloglarımız oluyor =)

senınkısı de hayırlı olsun canım.

Benimde var, ofiste hemen bilgisayarımın sol yanında duruyor :) İşten ayrılan bir müdürüm vermişti giderken, severek seyrediyorum her gün :)

1/10/09

kelebekli balık bitkin pek güzel... :) şık duruyor ...

Bambu evet ya çok güzel.Benim çiçekten(ben anlamıyorum)anlayan bir arkdaşım var her gittiğimde bambularına bakarım karşısında kahve keyfi yaparım :) onun vazo baya uzun ve bambuları da baya uzadılar(2-3 senede) bu arada bu bambu zor uzayan bi bitki çeşidi Nikodan bildiğim kadarıyla..

çok güzel ve uzunnnn ömürlü bir bitki bu
güzellikler seninle olsun

Canım ne güzel bir çiçek vaozsuda taşlarda hepsi bir bütün şahane gözüküyor....

yıllar önce abime bi öğrencisi hediye etmişti. çok acayibime gitmiş hiç alışamamıştım.

ama şimdilerde gözüme hoş görünüyor:)

güle güle büyüt:) şans getirsin inşallah

evet bakımı oldukça kolay.şans getirsin inşallah.vazosuna da bayıldım çok değişik ve güzel

ismini bilmiiyordum..görüyordum ama..hatta alma teşebbusumun ardından bakamam diye vazgeçmiştim..:) güzel grünümü var vesselam..şansa şuna buna inanmam ama...güle güle buyut çiçeiini cnm:)

1/10/09

En çok da saksısı ve kırmızı taşları hoş : ))

Hoşgelmiş Lucky evinize : )

bu çiçek komşularımda vardı. bambu diyorlardı adına. harika bir çiçek görünümü de harika. ben çok beğeniyorum. güle güle yetiştir.

ceydacım güle güle büyüt luckyı:))gayet şık duruyor kırmızı taşlı olmasıda ayrı bir güzel.:))

2/10/09

bambu çok zor büyüyen bir bitkidir diye duymuştum ben, hatta bundan dolayıdır ki o bambu mobilyalar o kadar pahalı :D geç büyüse de şuan itibariyle görüntüsü güzel :D

Sevda
2/10/09

güzel SIK duruyor bende cok begeniyorum gördükcede koyacak yer yok simdilik kendi evimde insallah alirim madem kolamis bakimi :) vazosu da güzelmis cnm nerden aldin ki ben hic görmemistim böyle (viyanada) yazarsan sevinirim bereket getirsin yuvana

Yorumlariniz icin cok tesekkürler, umarim sansda getirir :P

Sevda Viyana'da misin sende? Ben Zielpunkt'dan aldim ;) Ayrica büyük cicekcilerde olur. Mesela Dehner'da her türlü cicek oluyor, Huma Alisveris merkezinde Dehner var.

Sevda
6/10/09

evet, tmm cnm bakacagim insallah

7/10/09

güle güle yetiştir canım,ben yeşilliği severimde pek ilgilenme kısmını beceremiyorum yada kendime güvenmiyorum sanırım bu konuda,bu yüzden evdeki bütün çiçekler eşimin:P

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top