6

Cocuk ve Okuma Aliskanligi



Kizim 4 bucuk yasinda. En son dogum gününde yazdim mi bilmiyorum buraya.
Krese devam ediyor. Bu yil daha aktif sekilde geciyor onun icin.
Öncelikle okula hazirlik uygulamalarina simdiden o da katiliyor ;)
Almanca cok güzel düzgün cümleler kurabiliyor ;)
Ingilizceyi konusamasada pek, anliyor ;)
Bu yil ekstradan olan ingilizce kursuna kayit ettirdim onu kreste. Birde dans kursu vardi aslinda onuda istemisti ama bu dönem tek ingilizceye yazdirdim, bir dahaki dönem dansida ekleriz icine diye düsündüm. Benim ingilizcem pek iyi olmadigindan, kiziminkinin süper olmasini isterim, heves ediyorum güzel ingilizce konusanlara cünkü ;) Zaten gittigi kresin özelligi ekstra ingilizce konusan egitmende olmasi ve üstüne böyle kurslar sunmalari cok iyi ;)

Almanca birkac kötü kelime duydum agzindan bu son zamanlar :S Pek hosuma gitmesede, eninde sonunda ögrenecek elbet iyi-kötü laflari ama agzinda aliskanlik olsun istemem. Yani salak, kafasiz, manyak..vs. bu tip laflarin almancasi..Bir kiz arkadasindan ögrendigini söyledi..Bende sana o tip laflar kullananlari hemen bakicina söyle dedim.

Kizim puzzle yapmaya herzamanki gibi devam ediyor. Artik 100 parca aliyorum ona (maasallah diyorum yasina göre ;)

Oyuncaklar biriktikce birikiyor evde ve bizim ev sorunumuz cözülmüs degil, yani hala ayni evdeyiz ve cocuk odasi yok :/ Kizimin esyalariyla 2 cocuk daha büyürdü. Bazen olmayanlari makasla kesip evi silip dogru cöpe atiyorum nasilsa bol malzeme cikiyor evden silmeye bez cok yani :D
Kizimi yarin sürpriz bir kapali oyun alanina götürmeyi planliyorum, ögrenmek icin cok sey denedi aksam ama söylemedim tabii, "sürprizler söylenilmez" dedim ona.

Eskisi gibi cok fotograf cekmiyorum, unutuyorum aslinda. Yogun olunca insan kosturmacanin icinde fotografi unutuveriyor.

Kizimin kitaplari darmadagindi bende düzenlerken kac kitabi var merak ettim o an, 30 tane. Ona kitap almayi seviyorum, kesinlikle kitaba verilen paraya hicbir zaman bakmam. Kendim cok okumayi basaramiyorum ama belki o okumayi seven bir cocuk olur. (2019'dan ekleme yapiyorum: suan 12 yasinda ve tam bir kitap kurdu oldu)

Sanirim ben kizimin benim yapamadiklarimi yapabilmesini cok istiyorum :S Hani ben basaramadim o basarsin...Bu sadece iyi niyetli bir dilek, tabiki cani isterse ;) Bir anne cocugu icin hep en güzel, en iyi olanini istiyor :)

Havalar soguyunca tek dilegim kizimin hasta olmamasi, özellikle o öksürük varya :S 2 yil önceki bronsit deneyiminden sonra her öksürük beni korkutuyor..
Cocuklarin hasta olmasina kiyamiyorum :/ Ama iste olmadanda büyümeleri imkansiz, en azindan hafif atlatsin istiyorum.


NOT: Bu arada hatirlatma yapayim, ben Üni'yi dondurdum dememis miydim size? Gecen yil bu zamanlarda basladim bu simdiki ögrenime, burasi Üniversite seviyesinde degil, meslegi hem teori hemde uygulamali ögrenme merkezi. Ve benim suan yaptigim meslegin ögrenimi normal 3 yil ama ben yogunlastirilmis sekilde yaptigimdan (hergün 8 saat ders) 1 bucuk yilda bitirmis olucam ;) Cabuk bitti diyen arkadaslara cevaben yazdim simdi. Üni'ye devam edermiyim bilmiyorum, hala kayitli ögrenciyim yani orada...Hayirlisi...

6 comments

Her anne aynı işte,ben yapamadım o yapsın ...:) Denesin annesi, zaten istemediği bir şeyi ne yapsak da yapmıyorlar.Sevgiler,

Şanslı çocuk,böyle bir annesi olduğu için.Her şey istedğin gibi gelişir inşallah.
Sevgiler:)

canım herşey gönlünce olur inşaallah ve minik kelebek bu yıl hastalanmaz...

10/11/10

Maşallah küçük cadıya :)

Okuması çok güzel ben Dilanuru okudukça kendimi görüyorum onda.Küçükken annem bana kitap alsın die ağlardım :)

Ben küçüktüm ve bir yaz tatilinde annemin memleketi Uşak'a gitmiştik.Bir kırtasiyenin önünden geçiyorduk ve kitap(ezop masalları filan çok severdim) alabilmek için ağladığımı hatırlıyorum.Annemse ısrarla almıyordu şimdi aklım eriyor sanırım kadının parası yoktu ki hangi anne kitap alabilmek için ağlayan bir çocuğa kitap almaz ki..

Dilanur çok şanslı çünkü ona kitap almak isteyen bir annesi var :)

Adsız
10/11/10

iyiki dogmus :) allah daha cooook uzun ömürler nasip etsin!

askimaskim89

14/11/10

cocuklarla ilgilenmeyi sevmek cok guzel,bende oglumla birseyleri birlikte yapmayi cok seviyorum.
ingilizce olmasi ne guzel kindergarten da .bizde yok özel olmasina ragmen .ama ilkokul birinci sinifin ikinci yarisinda basliyor ingilizce dersi.bizde seneye okullu oluyoruz teyzesi ;)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top