13

Izlesek mi Izlemesek mi...

Televizyonun hic acilmadigi bir yasam desem tuhaf gelir mi size?
Televizyonsuz insan nasil durur günlerce diye düsünmeye baslar misiniz?
Ilk baslarda belki insana zor birakilacak bir aliskanlikmis gibi gelebilir, her aliskanlikta oldugu gibi. Ama bir gün, iki gün....derken bakmissiniz bir ay, iki-üc ve hatta dört ay olmus.

Evet biz televizyon hic izlemiyoruz yaklasik 4 aydir.
Arada "yarisma birsey olsa baksam" diye icimden gecirdigim olmuyor degil...
Genel olarak öyle önemli bir eksiklik hissetmedim hic!
Kizim icinde ilk üc-dört gün zordu, cünkü düzenli izledigi birkac cizgi filmi vardi. Ama sonra o bile unuttu gitti.
Onun yerine evdeki oyuncaklarla daha cok vakit gecirmeye basladi.
Daha cok bizimle iletisim kurmaya calisti.
Esim isten geldiginde, oturup sohbet edebiliyoruz. Belki televizyon baksaydik, ondaki programa dalip giderdik iki  cift laf edemeden... Bir güzel yazi okuduysam gün icinde onunla paylasiyorum. Bir konu hakkinda fikir alisverisi yapiyoruz. Önümüzdeki günleri degerlendiriyoruz neler yapilacak...vs.

Tabiki hergece ayni degil, bazende o Playstation oynarken ben bilgisayarimda oluyorum. 
Kizima  da arada (özellikle haftasonlari bu) cizgi film DVD'si bakmasina izin veriyoruz.

Birde misafir gelince hic sevmezdim zaten Tv acik olmasini, biz bir yere gittigimizde de ev sahibi arkadaslar Tv bakarsa, "tv izlemeye gelmedik size" deriz hatta :D

Aslinda biz bu karari öyle oturup almadikta, kendiliginden gelisti gibi...
Belki ileride degisir mi bilmiyorum ama simdiki gidisat bu sekil :)

Siz günde kac saatinizi Tv'ye harcarsiniz?
Hic bakmasamda o vaktimi baska seylerle gecirsem diye düsündügünüz oldu mu?

Bu konu sevgili Nohutodabaklasofra'nin blogundaki yaziyi okuyunca aklima geldi. Artik günümüzde herseyde izlenmiyorki, özellikle evde cocuk varsa...

Az televizyon izlemeli bir haftasonu dileyeyim o halde tüm blog okurlarima :)

Not: Suan bilmiyorum nerden aklima geldi, merak ettim, blogumu düzenli takip edip hic yorum yazmamis birisi var mi icinizde? Hep böyle gizemlilikler ilgi ceker ondan belkide :P

13 comments

8/10/11

televizyon ve bilgisayar olmadan şüphesiz daha sosyal hayatlarımız olurdu,

8/10/11

vay bee bizim için imkansız o deiğin heralde :) 1+1 evimizde 2 tivi var aynı anda pc'de açık ahahaa yinede çenemiz durmaz ama..tebrikler valla size

televizyonsuz bir hayat şimdilik biraz zor gelsede çok güzel bir fikir kelebeğim..dediğin gibi iletişim kopuyor tv olunca hayatımız sadece bir kutuya bakmakla geçiyor çok haklısın,değişmek değiştirmek lazım..sevgiler.

8/10/11

bende pek izliyorum sayılmaz ilgimi çeken yada takip ettiğim 1-2 şey dışında..genelde bilgisayarda oluyorum hatta eşime demiştim sana xbox yok bana pc..oturalım konuşalım sohbet edelim..yavaş yavaş başarcaz inşallah :)

merhabalar hernekadar bloğunuzu düzenli okumasam da konu ilgimi çekti.biz iki yıllık evliyiz.henüz evimizde bebek yok.bizim evde tv hiç kapanmıyor.mutlumuyum ? benim için önemli olan ses olması.işim bilgisayarda.e sürekli sessizlikte çalışılmıyor.müzik dinlediğimde dikkatim dağılıyor.başım şişiyor.zaten sevmediğim şarkıları dinlersem gürültü dinledim sayarım.bu yüzden hep açıktır.çoğu zaman izlemem ama açıktır.aslında eşimle aile toplantı günü belirledik ama 2 senede 1 (yada 2 olabilir ) toplandık :))işim çoğu zaman gecemi gündüzmü alıyor e bu sürede eşimi de oyalıyor.eşim tnt de film bulur genelde yada yarışma izler.aslnda tabi sağlıklı iletişim olmuyor.ama şartlarımız pek müsait değil.bu şekilde idare ediyoruz şimdilik.baya uzun oldu :)

8/10/11

umarım alışkanlık haline gelir,hakikaten tv evdeki muhabbeti öldürüyor

Sagolun degerli yorumlariniz icin ;) Konu sizinle daha renklenmis oldu :)

Nisa tesekkürler :) Ben son zamanlar ev hanimligina gectim ama bu uzun süreli olmayabilir, hep birseylerle mesguldüm simdiye dek...O nedenle günüm evde geciyorsa eger günlük isler+internet+cocugu anaokuluna getir götür, cocukla oynama,okul öncesi ögrenme+ arada gezmeye kaciyorum ;) O sekil günler geciyor simdilik...

Güzel Seyler Dükkani, tabiki evde calisinca insan mutlaka biraz renk-ses katmada faydasi olur elbetteki ;) Ayrica bazi insan evde sessizligi sevmez yahut korkabilirde...Aslinda alternatif olarak iyi bir radyo kanali bulup dinlemek bayagi ögreticide olabilir diye düsündüm simdi ;) Ayrica yine beklerim uzun yorumlarla, okumayida seviyorum yazmak gibi ;)

Gul/Inn baslamak basarmanin yarisidir ;)

Sarisin Mamba siz tersine bir rekor kiriyorsunuz sanirim :P Renkli kisiliklersiniz belliki, buna ragmen iletisimde bulunmaniz süper ;)

Neval haklisin, insallah.

Cicibici zor ama imkansiz degil diye bende belki bunu göstermek amacli yazdim ;) Biraz mecburiyete bindirmek lazim belkide bu isi, mesela Tv bozulmus gibi düsünsek :P

Dürr-i Yekta kesinlikle ;) Ama Tv benim icin daha önemsiz bilgisayara göre. Sanirim ben birde bilgisayarla mesafe koymaliyim arama. Bazen cok oturuyorum ve boynum agriyor :S

9/10/11

tvsiz hayat.hamileyken başarmıştım bunu.gündüz hiç açmıyordum tv yi.eşim gelince açardı.bebek olduktan sonra alışana dek yine açılmadı.ama sonra ses olsun diye açık bırakır oldum.eşimi bıaktırmak gerekir.bir yere gittiğinde bile direk tvyi açar.söylenirim tv seyretmeye mi geldin koşa koşa diyee.sizin gibi bizde başarabilsek keşke.ne mutlu size.

Tebrik ediyorum sizi güzel yerinde uygulamanızdan dolayı..bizde kızımın 4 yaşındaki çizgi film saatleri ve haber saatleri dışında pek tv izlemiyoruz.

10/10/11

5 yıldır hiç izlemiyorum, istanbuldaki evde doğru dürüst hiç bir kanalı çekmeyen 37 ekran tvmiz var o da eşimin odasındaydı bekarken ondan geldi, slovakyada var ama hiç açılmaz.

ancak her akşam sadece bir dizi 45 dklık izleriz ve o dizi de bizim seçtiğimiz ve tabi reklamsız bir dizi olur, hafta sonları da ya sinemaya yada evde film seyretme zamanlarımız olur

sizi uzun zamandır takip ediyorum. takibiim genelde hergün yada her post değil de iki üç aylık postlarınızı biriktirir okurum. kızınız, kreş, almanyadaki kurslarınız gibi hatta gittiğiniz bir konser yada maçtı sanırım (tam olmayabilir ama) giyiminizle ilgili postlar aklımda aşinayım uzak bi akrabadan alınan haberlerin kulak dolgunluğu gibi diyebilirim. benden bukadar şimdilik:)

Ne güzel yapmışsınız.Bizde bir ara oturduğumuz odaya koymamıştık.Evde sobalı olunca diğer odaya gidip izlemek zor geliyordu.Çok iyi oluyordu.Ama evde çocukları başedemeyince trtcocuk u izlemesine izin veriyoruz.Tabi öyle tüm gün değil.bizde şimdi haber saatinde açıyoruz akşamları. yinede bazen takılıp kaldığımız oluyor.eşim hala söyle şunu kaldıralım diye.Siz en iyisini yapmışsınız.Tebrik ederim....

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top