12

CooKieS


Kukiiiiiiiis :)
Ben tatli türü pek yapmam aslinda kek harici, böyle arada eserse kurabiye yapmayi tercih ederim ;)
Bu defa sirf kurabiye yapmak icin damla cikolata almistim, tarif aradim ama esmer seker kullaniliyordu hemen hemen hepsinde, o da evde bulunmadigindan bende baska kurabiye tarifi aramaya gectim.
Ezilmis findik vardi kekler icin almis oldugum, findikli bir tarif aradim.
Buldugum ve denedigim tarifin sonucundan öyle memnun oldumki bloga yazma geregi duydum :)

Malzemeler:
120 gr margarin,
yarim cay bar. ezilmis findik,
bir pakete yakin vanilya,
bir pakete yakin kabartma tozu
bir su bardagina yakin pudra sekeri,
yarim cay bar. siviyag,
2 su bardagi un

Üzeri icin:
1 yumurta beyazi ve toz findik.

Bunlar orjinal tarifinin yarisi malzemeler, cünkü ben 1 tepsi yapmak istedim kücük ailemiz icin :)

Bir iki kasik margarinle tavada toz findigi kavuruyoruz. Sonra icine 2,5 corba kasigi un ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Bu arada mis gibi kokular geliyor burnumuza :)
Hamur yogurma kabina oda isisindaki margarini ve pudra sekerini ekleyip karistiriyoruz devaminda diger malzemeleri ve sogumus olan kavrulmus toz findigi da ekliyoruz.
Hamuru mutfak tezgahinda 5-10 dk yoguruyoruz. Sonra ceviz büyüklügünde koparip yuvarlayip önce yumurta beyazina sonra toz findiga bulayip yagli kagit serili firin tepsimize diziyoruz.
Önceden isitilmis 170 derece firinda 15-20 dk pisiriyoruz, gazli firinsa 4-5 arasi ayarda.
Bir süre sonra yuvarlak seklin hafif sisip yayildigini ve catlamis oldugunu görebiliriz.
Hafif catlamis olan kurabiye bana her zaman leziz gözükür :)

Kurabiyeyi arkadaslar, esim, kizim ve ben cok begendik, hele o mis gibi kavrulmus findik kokusu "ye beni" diyor :) Deneyenler olursa sonucu yazarlarsa sevinirim.

εїз... Afiyet olsun ...εїз


Tarif sahibi Pastaci Kiz'a tesekkürlerimi gönderiyorum.  

12 comments

eee damla çikolatalara ne oldu..:)) neye niyet neye kısmet desene canım, nefis görünüyor kurabiyelerin ellerine sağlık sevgiler:))

12/11/11

bende kurabiye severim, bunlarda çok güzel görünüyor ellerine sağlık

12/11/11

mesela bende cok severim kurabiyeleri.
ama yapmasını değil - yemesini :)

Adsız
12/11/11

Hmmmm lecker. Ay istahim cok acildi nolacak bu halim yaa!!

Galiba deneyecegim :)

Çok güzel görünüyor.Eline emeğine sağlık.
Sevgiler:)

12/11/11

Ağızda eriyecek bir görüntü var burdaa ! Doğrumudur ? Evet muhtemelen öyledir :)) Canımcım ellerine sağlık afiyetler olsun :)

blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür edrim:)

kurabiyelerde harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler...

hımmm hemde fındıklı:)) nefis görünüyor ellerine sağlık canım tarifini deneyeceğim..

çok güzel görünüyorlar canım ellerine sağlık..

Immm enfes görünüyor normalde kurabiye sevmem ama bu iştahımı kabarttı bu aralar tembelim:(Hiçç mutfakta vakit geçirmiyorum yemek harici derslerde etkiliyor sanırım onlara vakit kalmıyor en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık:)

15/11/11

Nefis! Ellerine saglik

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top