8

O'nu Beklerken


Dün aksam Viyana'da ki ilk Türk tiyatro ziyaretimi gerceklestirdim :) 
(Bu siralar ilklerle gidiyor degil mi, ne güzel...)
Tiyatro izlemeyi hep cok sevmisimdir, duygu yogunlugu, büyük bir hissiyat demek benim icin...

Peygamberimizin dogumgününe özel iyide oldu oraya gitmemiz. 
Sadece tiyatro gösterisi zannetmistik ama cok daha güzeldi...

Öncesinde Kur'an-i Kerim okundu, devaminda salavat ve 99 isim...
Dinlerken tüm bedenim ürperdi, o sesten gelen dalgalar direk icime girmis gibi titretti beni. 
Vee tabiki duygulanmamak ne mümkündü...
Sonrasi (ismini unuttum) bir Prof. Dr.'un sohbeti vardi. 
Peygamberimiz nicin gönderildi? Diger peygamberlerden farki nedir? O dünyaya gelmeden önce dönem nasildi? Vee onun en göze carpan güzel özellikleri...(ki burada yine ben sulu gözlerimi tutamadim. O nasil bir mübarekmis, insan birde kendine bakinca utaniyor...)

Devaminda 20 dk. mola verildi, atistirmak icin Büfe vardi. Birde Divan Kitabevi'nin kücük bir kitap standi. Bende orada görünce hemen "Askin Gözyaslari 1 - Sinan Yagmur" kitabini aldim, bu sira yeni bir kitaba baslamak istiyordum ve bunu birkac kisi önermisti.

Neyse mola bitti ve O'nu Beklerken isimi tiyatro oyunu cok dikkat cekici sekilde basladi...Izlemekten hic kopmuyor insan, devamini bekliyor öyle. Oyuncularin performansina diyecek yoktu. 
Benim gözler yine suluydu...(Yani nerdeyse tüm gece elimde mendille oturdum orada...) 
Özellikle Peygamberimizden önceki o dönemde kiz cocuklarinin utanc verici bir unsur olup diri diri gömüldügünü izledigim sahnelerde cok etkilendim. Bende bir kiz cocugu annesiyim, o dönemdeki annelerin acisini düsünemedim...
Bunlar hepsi yasanmisti, hikaye degildi. Insan gercek olduguna inanmak istemiyor...

Sahnede Arabistan yarimadasindaki putperest müsriklerin batil inanclarinin trajik komik halleride yer aliyordu.
Son sahnesinde ise Peygamberimizin dogdugu ani sahane sekilde sundular.

Tüm oyunculari tebrik ediyorum, yapimda emegi gecenden Allah razi olsun. 
Böyle örnek daha nice oyunlar sergilenmeli diye düsünüyorum...
 (Bir konsere yahut baska seylere 20-40€ veriliyor. Üstelik bu organizasyonun girisi ise sadece 10 € idi..)
Tiyatro olmasa bile o ilk Kur'an-i Kerim ziyafeti icin bile degerdi gitmeye.

Eve gelince mutluyduk esimle (iyiki gittik diye). 
Kayinvalideme de cok tesekkür ettik kizimiza bakip bize bu imkani sagladigi icin.

Allah'im hepimize Peygamberimizi örnek alarak yasamamizi nasip etsin insallah.


8 comments

Amiiin ..
Ne guzel bir kandil gecirmissiniz. Insallah dedigin gibi daha cok olur boyle organizasyonlar ;)

amin canım.

Adsız
5/2/12

Amin gülüm amin.
Sevgilerimle EŞİN :)

amin.....
bende gidecektim son anda iptal oldu ya :(
hayirlisi buymus
cok güzel bir kandil gecirmissin insaAllah bütün kandillerin böyle güzel gecer

canım gene çok güzel paylaşım
ellerine sağlık
:))))

Tesekkürler hanimlar güzel yorumlariniz icin, daha iyi Kandiller sizin olsun insallah :)
Sevgiler hepinize :)


Bu arada sevgili esim bana yorum yazmis, wooow :P Ilk ve son olmasin devaminida beklerim prensim ;)

10/2/12

O'nu Beklerken...
Geçen sezon ben oynamıştım.
Avusturya'ya gittiklerini öğrenince, bu yıl oynamadığıma üzüldüm.
Sizin seyrettiğinizi görünce çook şaşırdım. Beğendiğinize çook sevindim. :)

Kimyon, cok sasirdim yorumunu okurken ve sevindim böyle güzel bir oyunda oynamis biri bloguma ugrayip yorum birakmis diye :)
Bence o oyuncular her sahneye ciktiklarinda bu isten ne cok sevap kazaniyorlar kimbilir, güzel mesajlar verdikleri icin ;)
Basarilarinizin devamini diliyorum :)
Insallah baska bir tiyatro eseriyle Avusturya'ya da gelirsiniz belki birgün, öyle olursa ltfn bana kisa bir yorumla haber verinde tanisalim ;)
Sevgiler

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top