18

Üstten yaprakli Orkide

Orkideleri seviyorum ama bakimini cok iyi beceremiyorum sanirim...
Gerci ilk orkidem az dayanmisti, simdi ki daha iyi gibi...
"Umarim bunuda kaybetmem" diyorum.

Orkidemde ilgimi ceken yukaridan yaprak verisi oldu. Ben hic hayatimda tepesinde yaprak olan orkide görmedim :S  Siz gördünüz mü? Yahut bunun hakkinda bir fikri olan var mi? 
Bu yapraga sevindim de, cünkü bir yasama belirtisi :P
Acaba daha önceden cicekleri dökülünce kesmelimiydim o dalini?...

Birde cicekler dökülünce böyle kalplerle dekore ettim onu :)
Ama bu siralar az kenara cektim kalpleri yeni cikan yapragi rahatsiz etmesinler diye..Bakin daha bu yan resimde o üstteki yapraklardan eser yoktu...
(Arada Besmele cekip-üfleyip, öpücük kondurmak ise yaramis olabilir mi :P)

Birgün bunun cicek actigini görmeyi cok isterim :)

Orkidesi cok saglikli olan ve bakimini iyi yapanlar bana birkac öneri yazarsaniz cok mutlu olurum :)

Sevgiler

18 comments

Merhaba benim de bir orkidem var.Geçen yıl almıştı eşim fakat sonra bir daha çiçekli göremedik kendisini.Dökülüş o dökülüş yaprakları çıktı ama çiçek yok.Bi kaç çiçekçiye sordum.Birisi çiçek çıkan dalı kesip mum dökün başka bir yerden filiz verir dedi ki öyle de oldu.Onu da kuzenimin afacanı kopardı daha da ilgilenemedim.Geçen kalanşo alırken sorduk gövdesinden üç boğum kalacak şekilde kesin dedi.Zaten kesmiştim bende bakalım ne olacak :) Bu arada sularken saksıya 3te biri kadar su doldurup 1 gün bekletip döküp 2 gün aralıklarla aynı işlemi uygulamak gerektiğini söyledi.Yani güzel ama zahmetli bir çiçek :) Kalanşoyu herkese tavsiye ederim :)

MERHABA KELEBEKGİBİ,

Çok hoş duruyor doğrusu bu üstten yapraklı orkide, şaşırtıcı da ayrıca :))
Benim orkidemi de senden aldığım fikirleydi sanırım kesmiştim dalını ama hiiiç çiçeklenmedi, yaprakları da yavaş yavaş çürüyor sanırım :( Yerini sevmesi önemli sanırım bu orkidelerin :S

@eesraaanınblogsesi
kalanşo nedir hiç duymadım hemen bakacağım :)

böyle bir orkide daha hic görmedim ama söyle bir tahminde bulunabilirim, sanirim senin orkide "yavrulamis", belki de onu ayirip ayri bir saksiya koymak lazim ama önce bir çiçekçiye danis derim. Orkide sabir gerektiren nazli bir çiçek, ben çok seviyorum!

çok severim orkide yi ama çok zahmetli çocuklar olmadan önce evim çiçek bahçesi gibiydi şimdi eser yok hiçbirinden:)
sevgiler

İnş. en kısa zamanda çiçek açar :) Bu arada ben de blog dünyasına yeni katıldım bloguma göz atmak isterseniz beklerim ;)

http://trendsum.blogspot.com/

genel bır sorun bu orkıde bakımı henuz acmıs olanını hıc göredim en iyisi uzaktan sevmek kendısını:)

bloğumu ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim:) kızını ve seni öpüyorum tekrar beklerim .

sevgilerimle....

7/2/12

yorumun ve ziyaretin icin tesekkür ederim kelebekgibi..
orkideye bakarsakk saglikli. bir süre cicekcide staj yaptigimdan bi kac sey ögrendim.. ne cok kuru olacak nede cok yas suyun icinde yüzmemesi gerek. kuruyan dallarinida kesmelisin, vee özel topragi var onuda alip arada bi topragini degistirmelisin :)
sevgilerimle:)

bende çok severim canım orkideyi..
ama böyle tepesinden yaprak verenini hiç görmedim..
dur bakalım neler olacak:)
cici yorumun için çok teşekkürler tatlım..
gönül dolusu sevgilerimle..
:)

kelebekkk gibi blogunda reklamımı yaptığın için çok teşekkür ederim gerçekten çok sevindim:)) bu arada benim de aklımda orkide yetiştirmek var bi alıp denesem mi diyorum,,ama öncesinde nasıl yetiştirilir araştırıp öğrenmem lazım senden de tavsiyeler isteyebilirim:)) tekrardan çok teşekkürler öptümm

canım nasılsın
:)
canım orkideleri çok severim
:)
çiçekler benim içimi açar
:)
inşallah diğeri de çiçek verir

Ömrüm boyunca hep bir orkidem olsun isterken sevgili eşim kız istemede bir saksı içinde 3 orkide getirmişti bana, sağolsun:)

Orkidenin bakımı: 21 günde yarım/1 çay bardağı suyla sulamalısın. Toprağı cıvık bir şekilde kalmamalı. Eğer 1 çay bardağı fazla geliyorsa suyu azaltabilirsin.

Orkidelerin yok olduğunda ve uzun bir müddet dal parçası gibi göründüğünde sakın üzülme ve orkidelerini gözden çıkarma:) Çünkü orkidelerin yeniden canlanıp renklenecek. Sen hiç bakmasan bile orkidelerin böyle çiçek verme özelliği ne de muhteşem:)
O yüzden hiiç canını sıkma.

Ayrıca çiçekle döküldükten sonra bir başka arkadaşın yorumda dediği gibi dalda 3 boğum kalacak şekilde kesebilirsin. Ben bunu önceden yapmıştım, şimdi orkidelerimin çiçeklenmesini, kuru dal görüntüsünden kurtulmasını bekliyorum :)

Esra cok sagol önerin icin. O 3 bogum kismini bilmiyordum ben, gelisigüzel kesmeyi biliyordum onda da gec kaldim öylece yaprak cikmaya basladi sonra... Sulamaya da dikkat edicem artik ;)Kalanso neymis dedim bende baktimda bildigim bir cicekmis ;)

BeBeKo cnm bende kesme isini duymustumda yukaridaki arkadasin belirttigi gibi 3 bogum kalacak sekilde bilmiyordum :S Bende kesmeyi unuttum kendim ve yaprak cikinca aklima geldi o sekilde kesemedim yapraga kiyip..Yeri de önemlidir bencede. Yaa ben seni yanlis mi yönlendirmisim diye üzüldüm simdi...Keske emin olmadan kesmeseydin. Umarim cürümez, yinede sulamaya dikkat et belki yeniden canlanir ümidini kesme olur mu ;)

zeynep, yuhuuu yavrulamis lafini cok sevdim :) Bu yavrucuga kiyamam yaa, koparirsam yaa ölürse diye :S Ama ciddi iki tane orkidem olmus olurda böylelikle :P Bir cicekciye sormak iyi olacak...Sagol

eviminnuru, kücük cocuklarla cicek yetistirmek zor maalesef, az büyüdüklerinde yeniden devam edersin sende ;)

Trendsum, insallah, amin :) Blogunu ziyarete gelecegim ;)

nohut oda, uzaktan sevmeyi sevmiyorum amaaaa :P ölecegi varsada benimle olsum :S Sevgiler :)

Sehrinaz, bende tesekkür ederim geri ziyaret icin. Arada vakit bulunca iyi oluyor yeni bloglar kesfetmek, tanidiklarimida ziyaret etmek... :)

PetroLmaviSevilmezm!, hosgeldin bloguma :) Tesekkürler deneyimlerinden yola cikarak yardimci oldugun icin, sanirim yeni toprakta almaliyim bunuda hatirlatmis oldun bana ;)Sevgiler

birtutamkekik, evt bende bekliyorum ne olacak bunun sonu diye :P Hayalimde bu sekil bir anten daha verecegi ve iki katli bina gibi olacagini düsünüyorum :D Benden de sevgiler ;)

inciCicegi, bende eksik bilgilerimi tamamlayayimda o zaman sizlerle genel bir yazida paylasmak isterim ;)Bence sende al bir tane :)

bir kase lezzet, iyiyim hamdolsun, sende iyisindir umarim ;) Insallah :)

Pamuk Sekerim, ne sansliymissin bir defada 3 orkide ;)
Seninkilerde ciceklenir insallah kisa sürede. Sagol verdigin bilgiler icin, bu 3 bogumu hic aklimdan cikarmasam iyi olacak!
Sevgiler :)

Adsız
8/2/12

Cok tatlilar ;) benim evdekilerin kardesi galiba bu orkide ;)

Dünyanin en güzel & zarif ciceklerindendir - Orkide - o yüzdende cok seviyorum onlari.

Cicek/ yaprkalar dökülünce, bir zaman sonra tekrar cikiyorlar, normal yani, baya dayanikli bu cicekler aslinda ;)

Bunlara dikkat et:
- Direk günesin karsina koyma, az günes alsa bu cicege yeter.
- Ben haftada bir kere su veriyorum, bu da yeterli oluyor.
- Gübre kullaniyorsan eger, özel orkide icin sivi gübre al

Bende orkideler ile ilgili bir post yazmistim, benimkilerine istersen bir göz 'at' ;)

sevgiler ღ

bizde hic beceremedik orkide buyutmeyi, insan dayanamiyor ama guzeligine ama degil mi :)

çok güzel,keşke bende bakabilsem böyle .
orkidelerin çok güzel sanırım sende çiçeklerle konuşuyorsun ?

bu arada canım senin gönderdiğin header maili yanlışlıkla kaydedeyim derken silmişim yaaa.çok çok özür dilerim .tekrar gönderme şansın olabilir mi?sevgiler

çok beğeniyorumda hiç beceremiyorum çiçek yetiştirmeyi...

benimde bir orkidem var tam bir yıl çiçekli kaldı ama şimdi çiçeksiz bakımını yapıp duruyorum acaba ne zaman açacak çok merak ediyorum...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top