14

Teşekkür Ederim


-Bitte
-Danke
....

Viyana'ya ilk geldigim zamanlar bu kelimeleri oldukca fazla duydugumu farkettim: "Lütfen" ve "tesekkür ederim".
Sonra bu kelimeleri bizim milletimizin daha az kullandigini düsündüm...
Gerek aile icinde gerekse toplumda birbirimize tesekkür etmeyi ihmal ettigimiz oluyor degil mi?
Bunu farkettigimden bu yana evde en ufak seylerde dahi tesekkür etmeyi aliskanlik haline getirmeye calisiyorum.
Kizim bana tuzlugu uzatsa, esim bir tabagi masadan kaldirip mutfaga götürse, birisi arayip hal hatir sorsa... gibi seyler agzimdan cikacak iki kelimeyi hakediyorlar tabiki!

Peygamberimizin bir sözü geliyor aklima bu konuda: "İnsanlara teşekkür etmeyen Allah'a da şükredemez."
Ne güzel demis gül kokulu Efendimiz ve bizi tesekkür etmeye tesvik etmis...

Allah'a sükretmek...
Bunu hic kimse hakkiyla yapamaz sanirim... Cünkü sükretmemiz gereken neler var neleeer. Farkinda olduklarimizi bile saysak o kadar uzun bir liste olurki... 
Bir de farketmediklerimiz var. Gözümüzün önünde olup farkedemediklerimiz...

Ramazan ayinin son günlerindeyiz. 
Bu ayi faydalanmaya calisarak gecirenler eminim cok daha iyi farkinda oluyorlardir sükrün hayatimizdaki yerini... Önümüzde bol cesitli sofralar, buzdolaplarimiz dopdolu, sadece aksama kadar ac kalacagimizin bilincindeyiz oruc tutarken. 
Ya buzdolabi, sofrasi, karni bombos olanlar... Onlarin bir vakitleri de yokki o vakti bekleseler yemekleri olsa...Belkide hergün oruc tutmak isterlerdi bu durumda...

Ac olan kardeslerimizi de düsünelim hep, dua edelim, elimizden geldigince maddi olarak destekleyelim insallah. Üstelik sadece onlara degil kendimize de birseyler yapmis oluruz. 
Her iyilik elbet birgün geri dönecek bizi bulacaktir yine.


Bu konuya deginmeyi kac gündür istiyordum, bugüne kismet oldu.
 Hepinize cok tesekkür ederim, yazimi okudugunuz ve hep buralarda oldugunuz icin :)


Not: Bayrama Salavat Kumbaramizdaki son durumu ile birlikte dua yazisi eklemek istiyorum insallah. Kimler hala sayi vermek istiyor?

 

14 comments

Çok yararlı bir yazı.. :] Teşekkür ederim. :]

Lütfen ve Teşekkür ederim! Bu kelimeler bize o kadar uzak ki.Ben birde büyüklerimizden en çok "Allah Razı Olsun" duasını beklerim.Ama onuda yapan büyük yok etrafımda anne ve babamdan başka.Zaten biraz kibarlık yapabilsek Allah rızası için etrafımızdakilere iyi davranabilsek iyi davranıştan kastım kibar,tatlı dil.Bunları başarabilsek daha huzurlu olacağız.Banada hatırlatmış oldunuz. :)

Salavat için 200 tane alabilirim eğer sizde uygun görürseniz.Teşekkür ederim :)

herteldenhepberaber.blogspot.com

Yaziniz icin tesekkürler diye baslayalim o zaman :) Iyi bir uygulama baslatmissiniz. Cocuklarimiza da örnek olmasi acisindan hele cok önemli kibar ve zarif olmak. Sevgiler.

13/8/12

insanlar arası iletişimde nezaket iyidir, hastır. bizde aile bireylerinin samimiyetinden belki unutulur bu gibi detaylar, unutmamak lazım ama unutulur hatta yapılmaz. bi ucundan tutmanız faydalı olacaktır sizin ve çocuklarınız adına.

13/8/12

ne güzel yazmışsın.bende elimden geldiğince kullanmaya çalışırım bu iki kelımeyi,her artan güzellikle birlikte şükrümüzüde arttırmalıyız.ALLAHIM şükrünü hakkıyla edenlerden eder bizi inş

arkdasim benim yine cok guzel bir konuya deginmissin. Sanirim bende cok az tskdenlerdenim, ya da bilmiyorum ama suan okuyunca burayi oyle hissettim :s
Daha dikkatli olmaya calisacagim insallah.

Biz millet olarak birde özür dileme ozurlusuyuz sanki özür dileyince oluyoruz hasbinallah sinir oluyorum boyle yapanlara ne var bunda ya lütfen teşekkür ederim affedersin özür dilerim demek Bır edeptir adaptir degil mı ayh sinirlendim cok hassam noktama dokandin :))

@Burcu BAYRAMBegenmenize sevindim, ben de yorum icin tesekkür ederim :)

@Her TeldenHatirlatmis olmaktan mutluluk duydum :) Evt bir de Allah razi olsun duasi cok degerlidir, herkes birbirine bolca dese birsey kaybetmez aslinda...
Salavat icin 200 sayinizi ekledim, Allah kabul etsin, tesekkürler :)

@Hatice MunganBen de yorumunuz icin tesekkür ederim :) Özellikle cocuk yetistirenler icin daha önemli örnek olduklarindan ;) Sevgiler.

@cemMaalesef hepimiz zaman zaman unutuyoruz, önemli olan tamamen kaybetmemek diye düsünüyorum. Yani insanliktir unutmak, hata yapmak ve sonrasi yeniden caba icine girmek...Tesekkürler yorumunuz icin :)

@fatmaAmin Fatmacim, sen de ne güzel dua etmissin :) Tesekkürler

@Gelin AyşeOlsun cnm öyle farkettiysen bundan sonrasi daha önünde ;) Yazimin birilerinin isine yariyor olmasi amacima ulasiyorum demektir :)
Tesekkürler ve sevgiler :)

@Mihr-u mahYorum icin tesekkürler.
Gurur meselesi yapan cok oluyor sanirim bunu...Umarim daha bilincli yasayan bir toplum olabiliriz. Cok kisinin hassas noktalarindan biridir bence bu :) Sevgiler

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top