16

Asıl sen hakkını helal et


Babaannemi aradim dün, yine duygulandim.
Telefonu kapayinca gizli gizli agladim ev sakinlerine belli etmeden.
Babaannem demek sanki cocuklugum demek benim icin... O evde büyüdüm, onlarla...
Bana herzaman dedigin laflari yineledin "senin cok emegin var bende yavrum, cok baktin, hakkini helal et".
Ne hakki be babaannem...
Birkac kez yaninda durmak, odani temizlemek, önüne yemek getirmekten öte gitmedi benim yaptiklarim...
Hani bir cocuga minik bir seker verirsiniz onun icin koskocaman birseymis gibi sevinirya, bence sen de öylesin. Yaslilar cocuk gibi olur zaten degil mi...
Odanda kendin icin olan ekmeginden bölüp elimize verirdin acikmisizdir diye...O bayat ekmek nasilda misler gibi kokardi ve dünyanin en güzel yemegini yiyormusum gibi yerdim. Sana ayri meyve getiren olurdu ama onlari da bizlerle paylasirdin, "bana dokunur zaten hep yiyemem" derdin bir de...Sen ki cocugu olmuyor diye kendi cocuklarindan birini eltine vermis bir insansin, her annenin yapamayacagi bir fedakarlik!
Ben seni hep veren ellerinle hatirliyorum ve bu bana Peygamberimizin (sav) hayatindaki vermeleri hatirlatiyor, onlar da hep verirlermis, hatta kendilerine hic birakmadan...

Bana vermeyi sevdirdigin icin sana minnettarim babaannem.
Veren ellerin dert görmesin, kat ve kat sana geri gelsin insallah.



~ Hepinize hayirli cumalar ~

16 comments

Beni yine duygulandırdın. Söyleyecek söz bulamıyorum. Verenlerden olalım inşallah. Hayırlı cumalar :(

29/11/13

Bazen "yaşlanınca bizim halimiz ne olacak acaba, rabbim kimseye muhtaç hale düşürmesin inşallah" diye düşünüyorum. Ama biz büyüklerimize merhamet edersek çocuklarımız da biz yaşlanınca bize bakar diye ümit ediyorum. Ama biz hiçbir fedakarlık yapmazsak bize de bakan olmaz herhalde. Gülümsemenin bile sadaka olduğunu düşünürsek aslında yaşlılarımızı mutlu etmek çok da zor değil. Hiçbir şey yapamasak bile bi güleryüz göstermek için çaba sarfetmeliyiz. Senin babaannen de ilk olarak eminim ki senin gösterdiğin ilgi için seni özel olarak hatırlıyordur.

29/11/13

Allah elden ayaktan düşürmeden hayırlı ömür versin babaannene inşallah.

büyük duası almak kadar huzurlu bir şey var mı şu dünyada, büyükler olmasa hem biz hem de bu duygular olmayacakmış ...

29/11/13

Benim de çocukluğum babaannemle geçti vefat ettiğinde çocukluğumu kaybettiğimi düşündüm.:(
Allah uzun ömür versin.

Amin .... Ne kadar iyi düşünce ve bakış açınız var

30/11/13

Amin.benide huzunlendirdi bu yazi.

Amiiin ..
Cok duygusal bir paylasim olmus, cok etkilendim. Keske gurbet olmasaydi da daha fazla vakit gecirebilseydiniz sevdiklerinizle dimi?
Ayrica cocugu olmuyor diye eltisine cocugunu vermesi beni cok etkilefi. Sonrasinda sorun olmadimi? Dayanabildimi? Merak ettim.

@melek inanInsallah, duygulanmak güzeldir bazen :) Sevgiler :)

@Gül mekanBunu ben de düsünüyorum, yaslilik kolay degil, Rabbim hayirli cocuklar, tanidiklar, arkadaslar eylesin cevremizdekileri...Ben kimden ilgi görürsem ona da aynisiyla hatta fazlasiyla geri vermeye calisirim, onunla karsilikli sanirim bu sebeple :)
Evt elimizden aslinda basit seyler gelebilir herzaman sevap hanemizi doldurmak icin...Insallah bunun bilincinde yasayabilenlerden olmak dilegimle, sevgiler :)

@sevalin dünyası...Cok tesekkürler, amin :)

@kitap eylemcisiKesinlikle iclerinden gelip söyledikleri o güzel dualar nasil mutlu ediyor insani, iyiki varlar :) Tesekkürler.

@cangzTesekkür ederim, Allah rahmet eylesin babaannenize...

@Seçil DuranCok tesekkür ederim, icimden gelenleri o an yazmak istedim, sevgiler :)

@mehtapYorum icin tesekkürler, benim duygularimi hissetmenizdendir hüznünüz, sevgiler :)

@Gelin AyşeEvet cnm aynen yaa, ya da en azindan daha kolay olsaydi gidip gelmek...vs. Insan öyle özlüyorki ve doyamadan yasamini gecirmek durumunda kaliyor...
Cocugunu verme hikayesini ben de derinlemesine ondan dinlemek isterdim ama hic sormadim...Zaten yanyana evlerde oturuyorlar eltisiyle ve cocuklari hep gözlerinin önündeydi.Bu sebeple belki dayanmasi mümkün oldu...Ama yine de insan vermek istemez, bizlerde anneyiz düsüncesi bile soguk geliyor degil mi...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top